کد خبر: ۲۱۶۲۴
۱۵:۳۹ -۲۱ دی ۱۳۹۹
رئیس اتاق اصناف بوکان گفت: امسال صدور پروانه‌های صنفی در این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

صدور پروانه‌های صنفی

نشان تجارت - سعدون احمدپوری اظهار داشت: بر اساس آمار منتشر شده این نهاد، ۸۷۳ فقره پروانه صنفی در ۹ ماهه سال ۹۸ صادر شده بود که این میزان در مدت مشابه سال جاری به یک هزار و ۷۸ فقره رسید.

وی ادامه داد: در این مدت با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها با تعطیلی و محدودیت رو به رو بوده اند که افزایش صدور پروانه‌های صنفی نشان از تغییر مشاغل و روی آوردن برخی کسب و کارها به فعالیت های صنفی دارد.

رئیس اتاق اصناف بوکان با بیان اینکه تعداد پروانه‌های تمدیدی امسال نسبت به سال گذشته تفاوت چشمگیری نداشته است، افزود: دوره آموزشی “احکام تجارت و کسب و کار” برای ۵۰۸ نفر از شاغلان در حوزه اصناف این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده است.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی در نیمه نخست سال جاری در حوزه اصناف برگزار شده و این روند در صورت موافقت ستاد کرونا و عدم ایجاد مشکل در این زمینه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه خواهد یافت.

احمدپوری از پلمب ۴۱ واحد صنفی در این شهرستان در سال جاری نیز خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد واحد صنفی متخلف ۳۰ واحد مربوط به عرضه‌کنندگان مرغ زنده و مابقی از دیگر صنوف هستند.

وی با اشاره به اینکه یک اکیپ سه نفره به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر اقدام به گشت‌زنی می‌کنند، اضافه کرد: پس از شیوع بیماری کرونا در کشور، شورای سلامت شهرستان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه مختلفی را با همکاری سایر دستگاه‌ها برای مقابله و پیشگیری اجرا کرده است.

وی از کاهش پنج درصدی تعداد بازرسی‌ها در بوکان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۶ هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی انجام شده که امسال این عدد به پنج هزار و ۱۹۰ مورد رسیده است.

“احمدپوری” افزود: پرجمعیت ترین اتحادیه در این شهرستان اتحادیه خواروبارفروشی و سوپرمارکت ها با یک هزار و ۲۶۵ عضو و کم ترین اتحادیه مروبط به اتحادیه طلا،نقره، ساعت و بدلیجات با ۲۱۰ عضو می باشد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون