کد خبر: ۲۱۳۹۳
۱۴:۳۸ -۱۷ دی ۱۳۹۹
استاندار مرکزی خبر داد
استاندار مرکزی از افتتاح ۴۰ طرح آبرسانی روستایی به ۷۴ روستای استان مرکزی همزمان در قالب پویش هر هفته الف - ب - ایران با حضور وزیر نیرو خبر داد.

آبرسانی به روستاها

نشان تجارت - سید علی آقازاده ظهر سه شنبه در آئین افتتاح ۴۰ طرح آبرسانی روستایی استان مرکزی که همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو در روستای سیلجرد از توابع بخش ساوه برگزار شد، اظهار کرد: کام ساکنان ۷۴ روستای استان مرکزی با افتتاح ۴۰ طرح آبرسانی و بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی شیرین شد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۰ مجتمع آبرسانی با ظرفیت ۳۰ پروژه روستایی است که برای احداث و تکمیل آنها بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استاندار استان مرکزی با اشاره به اینکه در راستای احداث این طرح‌های آبرسانی ۴۷ حلقه چاه چشمه و قنات و تجهیز و ۱۸۵ کیلومتر شبکه آبرسانی اصلاح شده است، افزود: در همین زمینه ۲۰ واحد ایستگاه پمپاژ آب با ظرفیت حدود ۷۴.۴ لیتر بر ثانیه و ۲۳۴ کیلومتر خط انتقال شبکه توزیع نیز در پروژه‌های آبفای استان مرکزی احداث شده است.

آقازاده ادامه داد: همچنین ۴۶ مخزن ذخیره آب با حجم ۱۱ هزار و۲۱۵ مترمکعب نیز در قالب این پروژه‌ها ایجاد شده است.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه استان مرکزی در زمینه اجرای طرح‌های آب و فاضلاب از استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: به نحوی که اکنون ۶۰ درصد مردم شهرستان‌های این استان از شبکه آب و فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: همچنین سطح دسترسی به آب آشامیدنی سالم نیز برای جمعیت روستایی به میزان ۹۵ درصد و برای ساکنان شهرهای استان هم ۱۰۰ درصد است.

گفتنی است، در آئین بهره برداری از ۴۰ پروژه آبرسانی ۷۴ روستای مرکزی در هفته سی و پنجم طرح پویش الف- ب- ایران به صورت ویدئو کنفرانس وزیر نیرو به صورت نمادین در روستایی «سیلجرد» از توابع شهرستان ساوه انجام شد.

منبع: مهر
برچسب ها: نشان تجارت آب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون