کد خبر: ۲۱۳۴۵
۱۷:۲۶ -۱۶ دی ۱۳۹۹
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: بیش از ۱۶ میلیون نفر شامل دانش‌آموز و کارکنان آموزش و پرورش به سیستم شاد متصل هستند که نشان از موفقیت این برنامه آموزش مجازی دارد.

سامانه شاد

نشان تجارت - قاسم احمدی لاشکی در جلسه بررسی مشکلات حوزه آموزش مهاباد افزود: شبکه شاد حاصل تلاش‌ وزیر آموزش ‌و پرورش و همکاران فرهنگی است که توانستند آرامش را به خانواده‌ها بازگردانند تا به‌عنوان نقطه شروع فعالیت این وزارتخانه در فضای مجازی در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت اتصال به اینترنت بر عهده این وزارتخانه نیست، اضافه کرد: تلاش‌های بسیاری در حوزه ارتباط و اینترنت روستایی نیز توسط وزارت ارتباطات در این مدت انجام شده و اینترنت به روستاهایی که دارای حداقل دانش آموز نیز بود، راه پیدا کرده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ۲۵ هزار و ۴۹۷ مجوز برای استخدام نیروی فرهنگی توسط سازمان اداری استخدامی صادر شده که تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی آنان به استخدام رسمی این نهاد در می آیند.

احمدی لاشکی بیان کرد: هم اکنون سیستم آموزش و پرورش کشور بیش از ۲۴۰ هزار نیرو کمبود دارد که به صورت مرحله‌ای و در سال‌های آتی نسبت به جذب و استخدام آنها اقدام خواهد شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: معلمان حق التدریس، معلمان نهضت تک دوره و ۲ دوره که همگی بدون تکلیف هستند، طبق قانون باید توسط وزرات آموزش و پرورش به سیستم آموزشی ملحق شده و مشکلات آنان برطرف شود.

جلال محمود زاده بیان کرد: احداث درمانکاه مخصوص فرهنگیان در مهاباد یکی از مطالبات به حق کارکنان فرهنگی است که با وجود مجوز و اهدای زمین هنوز بلاتکلیف مانده است.

وی وجود مدارس غیراستاندارد و فرسوده را از دیگر معضلات منطقه دانست و گفت: تراکم دانش آموزان در مهاباد و سطح استان بسیار بالاتر از میانگین کشوری بوده که باید برای رفع آن و احداث مدارس مختلف برنامه ریزی شود.

فرمانده مهاباد نیز با بیان اینکه موضوع آموزش در دوران کرونا هم به طور پیوسته و مداوم ادامه پیدا کرده، افزود: در بخش روستایی مشکلاتی برای آموزش دانش آموزان وجود داشته که باید عقب افتادگی این بخش جبران شود.

عارف خدرلو ضمن قدردانی از حضور پر رنگ در امر احداث مدرسه گفت: هم اکنون ۴۰ درصد مدارس موجود توسط خیران احداث شده که شایسته قدردانی است.

همچنین در ادامه این جلسه مرکز آموزشی و توانبخشی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری با حضور معاون وزیر و مسوولان استانی و شهرستانی کلنگ‌زنی شد.
زمین این مرکز آموزشی کە در خیابان مریوان شهر مهاباد واقع شده است، توسط خیر مدرسەساز،" شوکت شریفی" اهدا شدە و قرار است در مهرماه سال ۱٤۰۰ به بهرەبرداری برسد.

این مرکز آموزشی و توانبخشی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال در اختیار دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری قرار می‌گیرد.

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش در سفر یکروزه مشکلات حوزه آموزش و پرورش و مشکلات کارکنان فرهنگی آذربایجان‌غربی را بررسی کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون