کد خبر: ۲۱۲۸۹
۲۰:۱۵ -۱۵ دی ۱۳۹۹
رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، با رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در تهران دیدار و گفتگو کرد.

همکاری های ایران و پاکستان

نشان تجارت - معصومه پاشایی بهرام در این دیدار با اشاره به پیوندهای عمیق ایران و پاکستان گفت: مشترکات میان دو کشور همسایه، دوست و برادر فرصتی برای ملت، دولت و پارلمان است تا در جهت توسعه و تقویت هرچه بیشتر مناسبات گام بردارند.

پاشایی بهرام در مجمع مجالس آسیایی (APA)، ایران و پاکستان را دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام خواند و تصریح کرد: توسعه مناسبات فیمابین و همچنین افزایش رایزنیها و تماس با سایر کشورهای مسلمان، راهی در جهت اتحاد و رفع بحرانهای جهان اسلام به ویژه مردم مظلوم فلسطین است.

وی در ادامه این دیدار بر جایگاه مجمع مجالس آسیایی در جهت ارتقای دیپلماسی پارلمانی و نقش ممتاز و ویژه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان دو عضو موثر و مهم در این مجمع تأکید و اظهار داشت: استمرار همکاری و رایزنی پارلمان های دو کشور در جهت تقویت و پیشبرد اهداف APA حائز اهمیت است. اعضای کمیته های مجمع مجالس آسیایی دو کشور باید از فرصت های پیش رو در جهت تقویت هرچه بیشتر همکاری های آسیایی استفاده کنند.

سفیر پاکستان در تهران، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی بر افزایش و تقویت مناسبات پارلمانی ایران و پاکستان در مجامع منطقه ای و بین المللی تاکید و اظهار داشت: هیچ عاملی نباید مانع از ارتقای همکاری های تهران ـ اسلام آباد در حوزه های مختلف اعم از دوجانبه و چندجانبه باشد.

رحیم حیات قریشی افتتاح رسمی مرز ریمدان ـ گبد را نخستین گام در جهت تقویت و توسعه مناسبات میان ایران و پاکستان در دوره جدید دانست و افزود: این امر اقدامی موثر در جهت اشتغال مردم محلی و جلوگیری از گرایش آنها به قاچاق می شود.

منبع: فرینا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون