کد خبر: ۲۱۲۱۳
۱۳:۳۷ -۱۹ بهمن ۱۴۰۰
میوه بالنگ خواص بسیار زیادی دارد که همه ما از آن‌ها بی خبر هستیم. در ادامه با این میوه شگفت انگیز آشنا می‌شوید.

بالنگ

نشان تجارت - میوه بالنگ خواص درمانی فراوانی دارد. از خواص این میوه می‌توان به ضد نفخ بودن و کمک به هضم آسان غذا اشاره کرد. همچنین می‌توانید میوه بالنگ و سرکه را ترکیب کرده و مصرف کنید . این ضماد درد مفصل، نقرس و ورم‌های مختلف را درمان می‌کند.

خواص بالنگ شامل ضد سرفه بودن، نرم کننده سینه، ارامش بخش بودن و خنک کننده بودن است. برای آرامش اعصاب می‌توانید میوه بالنگ را میل کنید. بالنگ برای بهبود گردش خون بسیار مفید بوده و کمبود آب بدن را جبران می کند.

برای ناراحتی‌های مربوط به دوران قاعدگی بالنگ مصرف کنید. پوست میوه بالنگ را دم کرده و میل کنید. این دمنوش مسکن مناسبی برای همه دردها است. برای خوشبو شدن دهان پوست بالنگ را امتحان کنید. تاثیر آن را بلافاصله خواهید دید. بالنگ قلب و معده را تقویت می کند و در سلامت آن تاثیر بسزایی دارد. همچنین تخم میوه بالنگ دشمن تب است.

این گیاه دارای خاصیت ضدسم بوده و سم بعضی از جانوران  مانند عقرب و مار را تا حدودی خنثی می کند. اگر زالو در حلق کسی رفته باشد از آبی که بالنگ در آن جوشیده شده غرغره کند زالو کنده شده و خارج می شود. پوست زرد آن مقوی قلب و قوای فکری، کبد و معده بوده و دهان را خوشبو می کند و به هضم غذا کمک خواهد کرد.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون