کد خبر: ۲۰۲۷۸
۱۴:۵۷ -۲۴ آذر ۱۳۹۹
اولسان هیوندای کره‌جنوبی با شکست ویسل کوبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و رقیب پرسپولیس در این رقابت‌ها شد.

حریف پرسپولیس در فینال آسیا را بشناسید

نشان تجارت - از شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا اولسان هیوندای در قامت یک مدعی ظاهر شد و توانست بازی به بازی و مرحله به مرحله قوی‌تر ظاهر شود و رقبای خود را شکست دهد. آن‌ها مرحله گروهی را با پنج پیروزی متوالی به پایان رساندند و با یک امتیازی که از قبل از تعطیلی مسابقات به دست آورده بودند، شانزده امتیازی شدند و به‌عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله حذفی شدند. «ببرها» در مرحله حذفی نیز توانستند فرم خوب خود را حفظ کرده و ملبورن ویکتوری، بیجینگ گوان و ویسل کوبه را شکست دهند و راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شوند. فینالی که روز بیست‌ونهم آذر در ورزشگاه الجنوب قطر برگزار خواهد شد و این تیم مقابل پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

قهرمانان سابق با خارجی‌ها شگفتی‌سازی می‌کنند؟

اولسان هیوندای در سال ۲۰۱۲ توانست قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود و در حال حاضر نیز تیم قدرتمندی برای تکرار عملکرد هشت سال پیش خود دارد. در میان بازیکنان آن‌ها سه بازیکن خارجی بسیار تاثیرگذار دیده می‌شود که تا این مرحله عملکرد بسیار درخشانی را خود به جا گذاشتند.

جونیور نگرائو مهاجم تیم اولسان اصلی‌ترین بازیکن خط حمله این محسوب می‌شود و یکی از بهترین بازیکنان این رقابت‌ها نیز بوده است. او در این فصل لیگ کره موفق شد آقای گل رقابت‌ها شود و یکی از بهترین بازیکنان آن لیگ بود. البته او تنها مهره تاثیرگذار خط حمله اولسان هیوندای نیست و دیگر بازیکن خارجی این تیم که ذخیره او به حساب می‌رود نیز مهاجم زهرداری به حساب می‌رود. یانسنِ نروژی که سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی کشور خود را در کارنامه دارد، در این لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ موفق به ثبت آمار پنج گل و یک پاس گل شده است.

در کنار این بازیکنان دیو بولتویی، مدافع وسط تیم اولسان هیوندای، در این رقابت‌ها یکی از مهم‌ترین بازیکنان تیم خود بود. مدافعی که پس از شروع مجدد رقابت‌ها شش مسابقه از هشت بازی تیم خود به میدان رفته است و تیم او در این بازه تنها ۴ گل دریافت کرده است. در کنار این سه مهره تاثیرگذار جیسون دیویدسون نیز حضور دارد، اما تا به حال نتوانسته است به شکل مستمر جای خود را در ترکیب تیم کره‌ای بازی کند.

«ببرها» در رقابت‌های داخلی نیز عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند و تنها سه امتیاز با قهرمانی لیگ کره جنوبی فاصله داشتند. آن‌ها این فرصت را داشتند تا به قهرمانی رقابت‌ها برسند، اما لغزش در هفته‌های پایانی رقابت‌ها باعث شد تا جام ارزشمندی را از دست بدهند. آن‌ها در جام اتحادیه کره (جام حذفی) نیز به فینال رسیدند، اما چونبوک هیوندای موتورز با شکست آن‌ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت قهرمانی خود را جشن گرفت.

واکنش یکسان پرسپولیسی‌ها به دیدار نیمه‌نهایی

باوجود سطح بالای تیم کره‌ای نسبت به بقیه تیم‌های شرق آسیا، پرسپولیسی‌ها تاکید می‌کنند که برای آن‌ها فرقی ندارد با کدام تیم در فینال رقابت‌ها روبه‌رو خواهند شد؛ سیامک نعمتی، هافبک-مدافع تیم پرسپولیس قبل برگزاری دیدار نیمه‌نهاییِ منطقه شرق لیگ قهرمان آسیا گفته بود: «برای ما فرقی ندارد که با چه تیمی در فینال روبرو شویم چرا که صد در صد برای قهرمانی به میدان می‌رویم. ما سه روز وقت داریم تا تیم فینالیست را آنالیز کنیم. ما با تمام توان به مصاف حریفمان در فینال خواهیم رفت.»

این صحبت‌ها را افشین پیروانی، مدیر پرسپولیس نیز قبل از برگزاری دیدار ویسل‌کوبه و اولسان هیوندای انجام داد و درباره اینکه دوست دارند با کدام تیم بازی کنند گفت: «برای ما فرقی نمی‌کند. همه تیم‌ها قوی هستند. بخصوص بازیکنان خارجی که تیم‌ها در اختیار دارند. نه فقط دو تیم باقی مانده بلکه تمام تیم‌ها که بازیکنان گران‌قیمتی در اختیار دارند. باز هم می‌گویم، این بازی‌ها تقابل امکانات و ثروت در مقابل غیرت و تعصب است. شعار ما این است که تمام تلاشمان را بکنیم و جان می‌دهیم تا جام را به دست بیاوریم.»

هر دو تیم ۲۹ آذرماه دومین تجربه خود را در فینال لیگ قهرمانان سپری خواهند کرد؛ باید دید تیم اولسان هیوندای با مهره‌های درخشان خود برای دومین بار قهرمان خواهد شد یا پرسپولیس گل‌محمدی مانند بازی‌های گذشته خود فراتر از انتظار ظاهر خواهد شد و قهرمانی را کسب خواهد کرد. پرسپولیس دو سال تا یک قدمی فتح جام پیش رفت و مقابل کاشیما آنتلرز شکست خورد، اما آن‌ها دیگر نمی‌خواهند ناکام فینال باشند، باید منتظر نشست و دید آیا پرسپولیس موفق خواهد شد رقیب خود را شکست دهد و جام قهرمانی را پس از سال‌ها به ایران بیاورد یا نه.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون