کد خبر: ۱۹۶۳۴
۱۰:۰۶ -۱۲ آبان ۱۳۹۹
نقدعلی می‌گوید: مردم بدانند که افزایش قیمت نهاده‌های دامی به نفع دامداران نیست. برخی تصور می‌کنند اگر افزایش در این بخش اتفاق بیفتد پول حاصل از آن به جیب دامدارن می‌رود که نه تنها این‌طور نیست که حتی اکنون برخی از این زحمتکشان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

نشان تجارت - محمد آیتی: افزایش قیمت نهاده‌های دامی که از حدود یک ماه پیش شدت گرفت، نرخ بسیاری از کالا را تحت تاثیر خود قرار داد که یکی از آن کالاها، شیر بود.

از طرفی کارشناسان حوزه سلامت همیشه افراد را دعوت به خوردن شیر می‌کنند در حالی که امروز خرید روزانه این کالا برای بسیاری از خانواده‌ها مقدور نیست.

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در هفته‌های گذشته، قیمت نهاده‌های دامی رشد نجومی داشت و در این بین و براساس گزارش‌هایی که به اطلاع من رسید، نشان می‌دهد سویا سه هزار تومان افزایش قیمت را تنها در یک روز تجربه کرده است.

وی افزود: وقتی نهاده‌های دامی به این صورت رشد قیمت دارند، حتماً شیر هم با افزایش نرخ روبرو می‌شود. شیر یک کالای بسیار حیاتی در جهت سلامتی مردم است و دولت‌ها موظفند به سلامتی مردم خود توجه کنند. این روند نشان از همکاری در راستای سلامتی جامعه ندارد و قاعدتاً مردم باید برای کنترل دخل و خرج خود خیلی از اوقات از خرید شیر هم صرف‌نظر کنند که این اتفاق بسیار دردناک است.

نماینده خمینی‌شهر تصریح کرد: مردم بدانند که افزایش قیمت نهاده‌های دامی به نفع دامداران نیست. برخی تصور می‌کنند اگر افزایش در این بخش اتفاق بیفتد پول حاصل از آن به جیب دامداران می‌رود که نه‌تنها این‌طور نیست که حتی اکنون برخی از این زحمتکشان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

نقدعلی اظهار داشت: دولت اگر دلش به‌حال تولیدکنندگان می‌سوزد باید سریع و به‌طور جدی سیاست‌های حمایتی خود را تغییر دهد؛ سیاست‌های فعلی راه به جایی نبرده و هر روز میزان ناراضیان بیشتر از قبل می‌شود.

این عضو کمیسیون کشاورزی در ادامه گفت: بنده خبر‌های ناگوارتری به گوشم رسیده که اگر اتفاق بیفتد باید شاهد افزایش بیشتر قیمت شیر هم باشیم. از این‌رو نمایندگان کمیسیون کشاورزی مجلس، طرحی را دنبال می‌کنند که ان‌شاالله تصویب و اجرای آن باعث خواهد شد یارانه تخصیصی به نهاده‌های دامی مستقیماً در جیب مصرف‌کننده برود که این روند از شکل‌گیری رانت هم جلوگیری می‌کند.

منبع: اقتصاد24

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نبض بازار
گوناگون