کد خبر: ۱۹۶۲۷
۱۸:۳۴ -۰۸ آبان ۱۳۹۹
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:
نماینده خمینی‌شهر گفت: گاهی مسئولان حوزه کشاورزی سیاست‌هایی را وضع می‌کنند که فراوانی از یک محصول آن‌قدر زیاد می‌شود که کساد در آن بخش موج می‌زند. دلیل این اتفاقات فقط سوءمدیریت است.

نشان تجارت - محمد آیتی: گرانی برخی محصولات کشاورزی و به‌خصوص گوجه فرنگی که به کیلویی ۱۵ هزار تومان رسیده، توده‌های مردم را نگران‌تر از همیشه کرده است.

بی‌تردید گوجه فرنگی جزو آن‌دست از محصولات کشاورزی است که تقریباً در سبد خانوار همه ایرانی‌ها وجود دارد و اصلاً پذیرفته نیست که یک ایرانی برای خرید یک کیلو از این محصول ۱۵ هزار تومان بپردازد.

در همین رابطه، محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به اقتصاد۲۴ گفت: گرانی‌های یکی، دو سال گذشته و به خصوص گرانی برخی از محصولات کشاورزی که در این هفته‌ها اتفاق افتاده ناشی از اضطراب مدیریتی مسئولان است.

وی افزود: برای کنترل بازار و به خصوص قیمت محصولات کشاورزی باید استراتژی بلندمدت داشت نه اینکه روی به سیاست‌های مقطعی و اورژانسی آورد تا برای مدت کوتاهی آن هم نه به‌صورت منطقی مشکل حل شود.

نماینده خمینی‌شهر تصریح کرد: گاهی مسئولان حوزه کشاورزی سیاست‌هایی را وضع می‌کنند که فراوانی از یک محصول آن‌قدر زیاد می‌شود که کساد در آن بخش موج می‌زند. دلیل این اتفاقات فقط سوءمدیریت است.

نقدعلی در ادامه اظهار داشت: سوءمدیریت در حوزه کشاورزی به دو بخش تقسیم می‌شود: اول، نبود الگوی کشت و دوم، نداشتن سیاستی درست درباره تامین داخل و میزان صادرات.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یادآور شد: عوامل تصمیم‌گیر، چون وسیع موضوعات را نمی‌بینند در هر گام با مشکلاتی مواجه می‌شوند. وقتی برای صادرات گوجه فرنگی سیاستی وضع نشد کار به‌جایی رسید که این محصول به کیلویی ۱۵ هزار تومان برسد و حال با این وضع اقتصادی، خانواده‌ها چطور روی به خرید این محصول اساسی بیاورند؟

وی در پایان خاطرنشان کرد: در هر کاری باید رضایت مردم را اولویت قرار داد. اگر گوجه فرنگی با قیمت مناسب و به اندازه در اختیار همه مردم نباشد، صادرات آن شاید کمی به اقتصاد برخی کمک کند، ولی نارضایتی که پشت آن است به مراتب بزرگ و وسیع‌تر از سودش است.

منبع: اقتصاد24

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گوناگون