کد خبر: ۱۹۲۹۲
۱۲:۱۶ -۰۵ تير ۱۳۹۹
گزارشی از صنف بارفروشان
رییس اتحادیه بار فروشان تهران گفت: هرچند صنف ما ضرر و زیان‌های اقتصادی به‌واسطه کرونا ندید، اما ما مجبور بودیم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی محوطه محصور شده‌ای در حدود ٤٠٠ هکتار را هر روز ضد‌عفونی کنیم تا بتوانیم ٢٥ هزار تن بار را به ۲۶۰ میادین شهر و ٢٠ هزار مغازه‌دار برسانیم و بار را به همه شهرستان‌های کشور ارسال کنیم.

نشان تجارت - اکرم جدیدی‌ممتاز: شیوع کرونا دنیا را در شرایطی قرار داد که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی رنگ و بوی خود را تغییر دادند. در این کارزار برخی از افراد جامعه به استراحت و قرنطینه اجباری واداشته شدند و برخی نیز برای رفاه حال مردم جامعه بر فعالیت خود افزودند و روی دور تند قرار گرفتند. قلب مشاغل و فعالیت‌های اقتصادی که مستقیم بر آسایش و آرامش افراد جامعه تاثیرگذار بود به‌رغم تمام مخاطرات و تهدیدات کرونایی تپش داشت و از حرکت بازنماند.

مصطفی دارایی‌نژاد، رییس اتحادیه بار فروشان تهران درباره فعالیت این صنف در بحران کرونا گفت: با وجودی که در پاندومی کرونا برای غلبه بر ویروس، فعالیت بسیاری از مشاغل غیرضروری اعلام و تعطیل شدند، اما صنف ما به‌دلیل آنکه سبد خانوار مردم دچار مشکل نشود به‌کار خود ادامه داد تا مردم در مضیقه تامین مایحتاج روزمره خود قرار نگیرند. به همین جهت با توجه به اینکه همیشه تولید محصول با سختی‌های زیادی به‌ثمر می‌نشیند و نباید اجازه داد این تلاش در آب ریخته شود در بحران کرونا نیز این موضوع اهمیت خود را از دست نداد.

وی افزود: اگر بار فروشان در اپیدمی این بیماری کار خود را تعطیل می‌کردند، هم بسیاری از تولیدکنندگان که امکان عرضه محصولات خود را نداشتند ورشکست می‌شدند و هم مردم در تامین مایحتاج خود به مشکل برمی‌خوردند. به‌عنوان مثال محصولات کشاورزی سریع فاسد می‌شوند و ما برای اینکه محصولات کشاورزی را که حاصل دسترنج کشاورزان است از بین نرود با سه شیفت کاری آن‌ها را جابجا و به‌دست مصرف‌کننده رساندیم تا مردم مشکلی پیدا نکنند. اگرچه در این ترابری، تعدادی از همکاران‌مان به ویروس مبتلا شدند، اما از کار کم نگذاشتیم.

دارایی‌نژاد اظهار داشت: هرچند صنف ما ضرر و زیان‌های اقتصادی نداشت، اما ما مجبور بودیم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه عوامل، ماسک و مواد ضدعفونی تهیه کنیم و از طرف دیگر باید محوطه محصور شده‌ای را در حدود ٤٠٠ هکتار هر روز ضد‌عفونی کنیم تا بتوانیم ٢٥ هزار تن بار را به ۲۶۰ میادین شهر و ٢٠ هزار مغازه‌دار برسانیم و بار را به همه شهرستان‌های کشور ارسال کنیم. ما در خط مقدم پشتیبانی این مبارزه بودیم.

رییس اتحادیه بار فروشان تهران در پایان گفت: اگرچه صنف ما از نظر اقتصادی در بحران کرونا ضرری نکرده است، اما منفعتی هم نصیب‌مان نشده است. از این‌رو از دولت توقع داریم که در این شرایط اقتصادی کشور حداقل در اخذ مالیات یاور ما باشد و در این راستا برگه تشخیص مالیات امسال را مانند سال گذشته تنظیم کند و با توجه به ضرر‌های بحران کرونا، مالیات را افزایش ندهد.

منبع: اقتصاد۲۴
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون