کد خبر: ۱۸۸۷۹
۲۱:۱۲ -۱۳ شهريور ۱۳۹۷
ملی‌پوش بسکتبال سه نفره بانوان گفت: اگر بازی‌های دوستانه برون مرزی داشتیم و یا از الان برای چهار سال دیگرمان برنامه ریزی کنیم قطعا می توانیم در بازی‌های آسیایی روی سکو برویم و مقام کسب کنیم

ورزش و جوان- کیمیا یزدیان طهرانی بازیکن تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران در مورد عملکرد تیم ایران در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا، گفت:در بازی‌های آسیایی چند بار گروهمان عوض شد اما اولین مسابقه‌مان با تایلندبود که متاسفانه نتیجه را واگذار کردیم، تایلند تیم قدرتمندی است که دراین دوره هم روی سکو رفت و سوم شد،  مسابقه دوممان با قزاقستان بود که بازی سخت و سنگینی داشتیم و توانستیم ببریم،  در مرحله یک چهارم نهایی هم با چین بازی کردیم که این تیم را همه می‌شناسند و در این دوره هم قهرمان شد. حتی در جام جهانی بسکتبال سه نفره که در فلیپین برگزار شد تیم ایتالیا را که به مقام قهرمانی رسید،  زد و برد. در بازی‌های آسیایی هم یک سرو گردن از بقیه تیم‌ها بالاتر بود. متاسفانه در بازی‌های ضربدری به چین خوردیم و نتیجه را واگذار کردیم.

 او به  اولین تجربه حضور بانوان بسکتبالیست ایران در بازی‌های آسیایی اشاره و بیان کرد: همه بازیکنان تیم تجربه اولشان بود در حالی که تیم های دیگر از چهار سال قبل در اردو بودند و برای این بازی‌ها برنامه داشتند اما ما یک سال است که مجوز بازی برون مرزی را از طرف فدراسیون جهانی بسکتبال کسب کرده‌ایم و این موضوع بر عمکردمان بی تاثیر نبود. علاوه بر این تا اعزام به بازی‌ها حدود سه ماه و نیم در اردو بودیم و اگر  بازی‌های دوستانه برون مرزی داشتیم و یا از  الان برای چهار سال دیگرمان برنامه ریزی کنیم قطعا می توانیم روی سکو برویم و مقام کسب کنیم. در این بازی ها هم اگر تایلند را می بردیم به عنوان تیم اول گروه به مرحله بعد صعود می کردیم و چون به چین نمی‌خوردیم احتمال اینکه بالا برویم خیلی بود.

یزدیان در مورد استرس بازیکنان به خاطر حضور در این بازی‌ها گفت: جو مسابقه‌ها به شکلی بود که هر کس دیگری هم  برای اولین بار و بعد از 40 سال شرکت می‌کرد تحت تاثیر این جو قرار می‌گرفت و  نمی‌توان گفت بچه‌ها کم کاری کردند.

او در پاسخ به این سوال که آیا انجام مسابقه‌های تدارکاتی قبل از اعزام به بازی‌های آسیایی در کاهش استرس تیم تاثیر گذار بود؟ بیان کرد: 100 درصد هر چقدر بازیکنان  مسابقه‌های خارجی بروند ، برای‌شان بهتر است، آنقدر در ایران جلوی هم بازی کردیم، انگار  در مکان سربسته‌ای بودیم که دور هم بسکتبال بازی می‌کنیم ولی الان که بازی های برون مرزی مان شروع شده تازه متوجه می‌شویم که همه چیز یک مدل دیگر است.  تیم هابا برنامه ریزی دقیق در بازی‌ها حاضر می‌شوند مثلا از چهار سال قبل برای چنین بازی‌های مهمی برنامه ریزی و تمرین می‌کنند که این روش خیلی موثر است. اگر ما هم به این شکل کار کنیم یا اینکه بچه‌های مستعد زیادی که در شهرستان‌ها داریم را استعدادیابی و با آنها کار کنیم برای چهار سال بعد خیلی پیشرفت خواهیم کرد. البته فکر می کنم فدراسیون بسکتبال چین چیزی را در نظر دارد.

یزدیان با امیدواری در مورد بسکتبال بانوان گفت: قطعا می‌توان انتظار پیشرفت چشمگیر برای بسکتبال بانون ایران داشت.  با پنج ماه تمرین اینقدر پیشرفت کردیم. در نظر بگیرید اگر از پنج یا شش سال قبل همین روند را طی می‌کردیم الان جایگاه بسکتبال بانوان بالاتر بود. دیدید که تیم ملی بزرگسالان در غرب آسیا قهرمان شد و الان هم به مسابقات آسیایی می‌روند که همه نتیجه همین چندماه تمرین است و اگر قبلا این شرایط برایمان وجود داشت قطعا اوضاع بهتر بود. اگر اسپانسرها جذب شوند و از بانوان حمایت کنند که بازیکنان تیم‌های مختلف به مسابقه‌های برون مرزی اعزام شوند و تجربه کسب کنند خیلی به پیشرفت بسکتبال بانوان ایران کمک می کند.

ملی پوش تیم بسکتبال سه نفره بانوان به عملکرد فردی خود در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا اشاره کرد و گفت: باید روی مهارت‌های فردی‌ام کار کنم، نمی توانم بگویم از خودم راضی بودم، در حد توان تمام تلاشم را کردم اما باید روی مهارت‌های فردی‌ام کار کنم که خیلی خیلی بهتر شوم. اگر بخواهم به همین قانع باشم که خوب بودم قطعا پیشرفت نمی‌کنم اما به طور کلی به اندازه‌ای که در تمرین ها زحمت کشیدم نتیجه اش راگرفتم.

یزدیان در پایان ضمن تشکر از فدراسیون بسکتبال و کمیته سه به سه بخاطر حمایت از بسکتبال بانوان، به بسکتبال پنج نفره اشاره کرد و گفت: امیدوارم فکری برای بسکتبال پنج نفره هم بکنند چون الان هیچ حرفی در مورد آن نمی‌زنند و تمام تمرکزها روی سه به سه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون