کد خبر: ۱۸۸۵۶
۲۱:۲۴ -۱۱ شهريور ۱۳۹۷

عطایی: وقتی هدف والیبال قهرمانی است نیازی به تعویض یا تغییر نیست

یک کارشناس والیبال گفت: بازی‌های آسیایی در فاصله مناسبی با قهرمانی جهان برگزار شد که هم به نوعی دیدارهای تدارکاتی خوبی برای تیم ملی بودند و هم باعث افزایش آمادگی بازیکنان شد.

ورزش و جوان- بهروز عطایی، مربی تیم ملی جوانان والیبال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قهرمانی تیم ملی والیبال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی و دفاع از عنوان قهرمانیش در این بازی‌ها گفت: والیبال ایران با تیم اصلی وارد بازی‌های آسیایی شد و طبیعی بود با توجه به هدف از پیش تعیین شده‌ی فدراسیون والیبال، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای قهرمانی با چنین تیم قدرتمندی در این بازی‌ها شرکت کنیم. والیبال ایران قدرت برتر آسیا در دهه گذشته بوده است و در مسابقات مختلف در رده‌های سنی در سال‌های اخیر برای قهرمانی خطری والیبال ایران را در آسیا تهدید نکرده است.

این کارشناس والیبال افزود: خوشبختانه در بازی‌های آسیایی هم با انجام پنج بازی به نسبت راحت توانستیم به مدال طلا دست پیدا کنیم. در مصاحبه‌های قبل از بازی‌های آسیایی نیز گفته بودم که تیم ملی ایران حداکثر با یک ست باخته قهرمان می‌شود که خوشبختانه آن یک ست را هم به حریفان واگذار نکردیم.

او درباره دو دیدار آخر تیم ملی والیبال ایران برابر قطر و کره جنوبی اظهار کرد: قطری‌ها در حال حاضر تیم هماهنگ و خوبی هستند اما به راحتی توانستیم در آن بازی به پیروزی برسیم. در دیدار فینال هم کره جنوبی تهدیدی برای ایران نبود. در مجموع تیم خاصی در این بازی‌ها حضور نداشت که والیبال ایران را اذیت کند.
عطایی در پاسخ به این سوال که آیا حضور تیم ملی با نفرات اصلی در بازی‌های آسیایی آن هم ۱۰ روز مانده به آغاز رقابت‌های قهرمانی جهان کار منطقی بود یا خیر؟ گفت: نگاه من مثبت است. بازی‌های آسیایی در فاصله مناسبی با رقابت قهرمانی جهان برگزار شد که هم به نوعی دیدارهای تدارکاتی خوبی برای تیم ملی بودند و هم باعث افزایش آمادگی بازیکنان شد. به نظرم بهترین فرصت برای استفاده از بازیکنان جوان رقابت‌های لیگ ملت‌ها والیبال است. معتقدم در بازی‌های آسیایی که هدف تیم ملی قهرمانی است باید با تیم اصلی بازی کرد و زمان استفاده از بازیکنان جوان لیگ ملت‌های والیبال است. برخی از اهالی والیبال این سوال را می‌پرسیدند که چرا کولاکوویچ دست به تغییر نمی زند اما وقتی هدف تیم در بازی ها قهرمانی است دیگر به تغییر نیازی نیست. هر کشوری با استراتژی خاصی وارد رقابت‌ها می شود ما می توانیم در لیگ ملت ها بازیکنان‌مان را تقسیم کنیم تا دچار خستگی نشوند. برای مثال در هفته هایی که در آمریکای جنوبی برگزار می شود از بازیکنان جوان تر استفاده کنیم و در هفته‌ای که در آن میزبانیم از تیم اصلی بهره بگیریم و در هفته‌هایی که در شرق آسیا باید بازی کنیم از ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه استفاده کنیم تا بازیکنان باتجربه بتوانند در فرصت‌های پیش آمده ریکاوری لازم را انجام دهند.

بهروز عطایی در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: ما نباید ورزش خودمان را با چین یا ژاپن مقایسه کنیم چرا که از لحاظ ساختاری با هم دیگر تفاوت داریم و آن‌ها از ما جلوتر هستند و نتیجه‌نگرفتن در برخی تورنمنت‌ها به ساختار ورزشی این کشورها آسیب نمی‌زند. برای نمونه ژاپن در قهرمانی نوجوانان آسیا قهرمان شد اما در رقابت‌های جوانان به عنوان سیزدهمی رسید ولی درک این گونه مسائل برای ما سخت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون