کد خبر: ۱۸۴۳۱
۱۷:۵۴ -۰۹ مرداد ۱۳۹۷
رئال مادرید تنها دو بار پس از جدایی ستارگانش نتوانسته است در فصل پیش رو عنوانی کسب کند.
ورزش و جوان- به نقل از آس، جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید یکی از پر انتقادترین اتفاق‌ها در تاریخ این باشگاه محسوب می‌شود. با این حال تاریخ نشان می‌دهد جدایی ستارگان روی مادرید خیلی تاثیر گذار نیست. سفیدپوشان تاکنون هفت بار از ۹ باری که با اسطوره‌های خود خداحافظی کردند موفق عمل کردند و تنها پس از جدایی آمانسیو و بوتراگنیو بدون جام ماندند.

آلفردو دی استفانو ۱۹۶۴

بدون شک مهاجم آرژانتینی - اسپانیایی، تاریخ رئال مادرید را عوض کرد. او در سال ۱۹۵۳ به این تیم پیوست و پس از ۱۱ سال باشگاه را به نحوی ترک کرد که مادرید پادشاه اروپا شده بود. سفیدپوشان با درخشش ستاره خود پنج سال پیاپی فاتح اروپا شدند. دی استفانو یک دوره بر جسته را به ثبت رساند و نامش را در تاریخ باشگاه ماندگار کرد. همچنین یک رکورد گلزنی به ثبت رساند که ۴۰ سال بعد رائول گونسالس از آن عبور کرد. پس از جدایی مهاجم آرژانتینی در فصل ۶۵ ــ ۱۹۶۴، مادرید یازدهمین قهرمانی‌اش در لالیگا را جشن گرفت و با چهار امتیاز بیشتر نسبت به اتلتیکومادرید بالاتر از این تیم قرار گرفت.

فرانس پوشکاش ۱۹۶۶

او ستاره تیم‌ ‌ملی مجارستان در دهه ۵۰ بود و در سال ۱۹۵۸ با ترک هانوود خیلی زود به یکی از بهترین گلزنان تاریخ رئال مادرید تبدیل شد. او ۲۴۲ گل به ثمر رساند و تصمیم گرفت در سال ۱۹۶۶ در ۳۹ سالگی از فوتبال خداحافظی کند. پوشکاش یکی از مهره‌های مهم مادرید محسوب می‌شد. پس از خداحافظی‌اش، سفیدپوشان در فصل ۶۷ ــ ۱۹۶۶ توانستند دوازدهمین قهرمانی‌شان را در لالیگا با پنج امتیاز بیشتر نسبت به بارسلونا جشن بگیرند.

پاکو خنتو ۱۹۷۱

بازیکن اسپانیایی با فتح ۶ جام اروپایی تقریبا ۲۰ سال برای مادرید بازی کرد. او رکورد بیشترین بازی را در این تیم به نام خود ثبت کرد و ویترینی از افتخارات را بر جای گذاشت. ۱۲ قهرمانی در لالیگا، دو جام ملی، یک جام بین قاره‌ای، یک جام لاتیناس و یک جام جهانی کوچک را به دست آورد. پس از جدایی‌اش از مادرید، سفیدپوشان توانستند پانزدهمین قهرمانی‌شان را با دو امتیاز برتری نسبت به والنسیا در لالیگا کسب کنند.

آمانسیو ۱۹۷۶

ال بروخو (جادوگر) با جدایی از دپورتیوو لاکرونیا در سال ۱۹۶۲ به مادرید پیوست. او در سال ۱۹۷۶ پس از انجام ۴۷۱ بازی بازنشسته شد. تنها کمی پس از حضورش در پایتخت اسپانیا توانست به یکی از مهره‌های اصلی رئال مادرید تبدیل شود. او در ۱۴ سال حضورش توانست ۹ قهرمانی در لالیگا، سه کوپا دل ری و یک جام قهرمانان اروپا را به دست آورد. پس از جدایی این بازیکن، مادرید در فصل ۷۷ ــ ۱۹۷۶ نتوانست عنوانی کسب کند و چهره ضعیفی از خود نشان داد. سفیدپوشان در رتبه نهم لالیگا قرار گرفتند و در دور سوم کوپا دل ری مقابل ارکولس حذف شدند.

سانتیانا ۱۹۸۸

او یکی از بهترین بازیکنان و مهاجم‌های تاریخ باشگاه محسوب می‌شود که دوران بازی‌اش را در این تیم با به ثمر رساندن ۲۹۰ گل در ۶۴۵ دیدار به پایان رساند و توانست ۱۶ عنوان به دست آورد. سانتیانا ۱۷ فصل پیراهن تیم اسپانیایی را بر تن کرد و رکورد تعداد بازی‌ها را در باشگاه شکست. پس از جدایی‌اش، رئال مادرید در فصل ۸۹ ــ ۱۹۸۸ توانست دو گانه کسب کند. این تیم با پنج امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا برای بیست و چهارمین بار فاتح لالیگا شد و در فینال کوپا دل ری با تک گل سانتیانا پیروز شد.

اوگو سانچس ۱۹۹۲

بازیکن مکزیکی اتلتیکومادرید را ترک کرد و به تیم اول شهر مادرید پیوست. سانچس در زمان حضورش در رئال مادرید چهار بار آقای گل لالیگا شد و به رکورد تلمو سارا با ۲۸ گل رسید. این رکورد تا زمانی که کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۱ توانست ۴۰ گل به ثمر رساند باقی‌ مانده بود. سانچس توانست به همراه مادرید پنج بار قهرمان لالیگا شود. همچنین سه سوپر جام، سه جام قهرمانان و یک کوپا دل ری را در هفت فصل حضورش در رئال مادرید به دست آورد. پس از جدایی‌اش، سفیدپوشان توانستند در فصل ۹۳ ــ ۱۹۹۲ برای پانزدهمین بار فاتح کوپا دل ری شوند. مادرید در فینال با گل‌های بوتراگنیو و لاسا، رئال ساراگوسا را با دو گل شکست داد.

بوتراگنیو ۱۹۹۵

زمانی که او به تیم نخست مادرید راه یافت دی استفانو نخستین فصل حضورش را به عنوان سرمربی تجربه می‌کرد. بوتراگنیو با به ثمر رساندن ۱۷۱ گل در فهرست ۱۰ گلزن برتر تاریخ باشگاه قرار دارد. پس از جدایی‌اش، مادرید در فصل ۹۶ ــ‌۱۹۹۵ نتوانست جامی به دست آورد. این تیم در جایگاه ششم لالیگا قرار گرفت و در کوپا دل ری نتوانست از اسپانیول عبور و از مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

زین الدین زیدان ۲۰۰۶

هافبک فرانسوی پس از لوییس فیگو به عنوان بازیکن انتخابی فلورنتینو پرس برای نخستین گروه کهکشانی‌ها بود. مادرید برای این بازیکن ۷۷.۵ میلیون یورو هزینه کرد تا رکورد نقل‌ و انتقالات شکسته شود. او پس از فتح جام جهانی ۱۹۹۸ به همراه فرانسه و کسب توپ طلا به رئال مادرید پیوست. زیدان گل تاریخی را در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۲ مقابل بایرن لورکوزن به ثمر رساند. پس از جدایی هافبک فرانسوی، مادرید در فصل ۰۷ ــ ۲۰۰۶ توانست لالیگا را با حضور فابیو کاپلو فتح کند.

رائول گونسالس ۲۰۱۰

او شماره "هفت" رئال مادرید و الگوی مادریدی‌ها در نخستین دهه قرن ۲۱ بود. مهاجم اسپانیایی هنوز رکورد بیشترین تعداد بازی را در اختیار دارد. او ۷۴۱ بار با پیراهن تیم اسپانیایی به میدان رفت و پیش از حضور کریستیانو رونالدو برترین گلزن تیم نیز محسوب می‌شد که مهاجم پرتغالی با به ثمر رساندن ۳۲۳ گل این رکورد را شکست. رائول در سال ۱۹۹۴ به مادرید پیوست و در سال ۲۰۱۰ این تیم را ترک کرد. پس از جدایی‌اش، مادرید در فصل ۱۱ ــ ۲۰۱۰ توانست با شکست یک بر صفر بارسلونای پپ گواردیولا فاتح کوپا دل ری شود. تک گل این بازی را رونالدو به ثمر رساند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون