کد خبر: ۱۸۰۷۰
۱۹:۱۵ -۲۴ تير ۱۳۹۷

کرواسی در اندیشه تاریخ‌سازی برای شرق اروپا/ سلام به روزهای بزرگ

با صعود کرواسی به فینال جام‌جهانی ۲۰۱۸ خاطرات خاک خورده عاشقان فوتبال از تیم‌های شرق اروپا بازخوانی شد.
ورزش و جوان- در واقع آنچه کرواسی انجام داد در طول تاریخ توسط مجارستان در سال‌های ۱۹۳۸ و ۱۹۵۴ و چکسلواکی در سال‌های ۱۹۳۴ و  ۱۹۶۲ شکل گرفته بود اما در نهایت هر ۲ تیم به رقبایی مانند ایتالیا، آلمان و برزیل باختند. حالا کرواسی در صورت انجام کار ناتمام این تیم‌ها در اولین میزبانی شرق اروپا از جام‌جهانی از اولین قهرمانی این نیمه کم‌تر پیشرفته قاره سبز رونمایی می‌کند.

در حال پیشرفت

شرق اروپا با لهستان، کرواسی، صربستان و روسیه جام بیست و یکم را شروع کرد. لهستان و صربستان در مرحله گروهی جام‌جهانی حذف شدند اما روسیه و کرواسی اولین رویارویی تمام شرقی در تاریخ مراحل حذفی جام‌جهانی را رقم زدند و در نهایت کرواسی برای اولین بار از جام‌جهانی ۱۹۹۸  (حضور خودش در نیمه‌نهایی) شرق اروپا را در نیمه‌نهایی معتبرترین جام ملی فوتبال دنیا صاحب نماینده کرد. برتری بر انگلیس در پایان ۱۲۰ دقیقه، نام کرواسی را بیش از پیش جاودانه کرد. کروات‌ها سومین تیم فینالیست از شرق اروپا را معرفی کرد و حالا بهترین فرصت برای اولین قهرمانی شرق قاره سبز را در اختیار دارد.

 رستاخیز شرقی؟

فارغ از هر نتیجه‌ای در بازی نهایی جام بیست و یکم،گویای رستاخیز شرق اروپا فرار رسیده است؛ منطقه‌ای که زمانی تحت تاثیر قوانین سختگیرانه کمونیسمی فرصت چندانی برای نشان دادن توانایی‌های بازیکنان فوتبالش در خارج از مرزهای تعریف شده برای خودش نداشت. حالا اما به لطف حضور و درخشش ستارگان بزرگی مانند مودریچ، راکیتیچ، لواندوفسکی، کلاروف در مطرح‌ترین تیم‌های اروپایی، شرق اروپا توانایی هماوردی با همتایان غربی را به دست آورده و اگر امشب کرواسی قدم آخر را محکم  و موفق بردارد، چه بسا روند پیشرفت سیر سریع‌تری بیابد.


منبع: نود
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون