کد خبر: ۱۸۰۳۲
۱۸:۲۵ -۲۲ تير ۱۳۹۷

سرمربی کرواسی: جایزه بهترین بازیکن جام باید به مودریچ برسد؛ انگیزه زیادی برای فینال داریم

زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم ملی کرواسی در آستانه دیدار فینال جام جهانی مقابل فرانسه که روز یکشنبه برگزار خواهد شد، در کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد.
ورزش و جوان- کرواسی با پیروزی ۲-۱ مقابل انگلستان به فینال این رقابت ها راه پیدا کرده، و دالیچ در صحبت های پیش از بازی خود در مورد دیدار مقابل انگلستان و رسانه های از خود راضی این کشور گفت:

    ما در نیمه دوم و وقت های اضافه تیم بهتری بودیم. همیشه به حریفان خود احترام گذاشته ایم و همین انتظار را از آنها هم داریم. شاید انگلستان و رسانه های آنها این بار چنین کاری نکردند. این تنها انگیزه ای مضاعف برای ما بود. اما فوتبال همین است. شاید چنین چیز هایی ما را برانگیزد اما پیش از آن هم انگیزه کافی برای راهیابی به فینال را داشتیم تا مردم خود را خوشحال کنیم. شاید این اتفاق کمی کمک کرد - نه اینکه واقعاً به آن احتیاج داشتیم.

آماده سازی تیم پیش از شروع تورنمنت:

    تیم هایی را برای برگزاری بازی های دوستانه انتخاب کردیم که در جام جهانی حضور داشتند و این درس بزرگی برایمان بود. این یعنی می توانستیم خیلی از اشتباهات خود را که در بازی های دوستانه نمایان می شد تصحیح کنیم. بازیکنان انتقادات را پذیرفتند و با استفاده از آن بهتر شدند. بازی های دوستانه کمک بزرگی بودند تا امروز به اینجا برسیم و آماده برگزاری فینال باشیم.

ترس از برنامه های فرانسه برای مهار مودریچ:

    نمی ترسیم که آنها برای خروج مودریچ از جریان بازی تلاش کنند، چون بازیکنان دیگری هم داریم. خوشحال می شویم اگر مودریچ جایزه بهترین بازیکن تورنمنت و توپ طلا را به خاطر عملکرد درخشانی که داشت به دست آورد. او همراه با تیم باشگاهی خود تمام عناوین را به دست آورده اما با تیم ملی عنوانی ندارد؛ این قهرمانی می تواند مهر تأییدی بر کارنامه درخشان او باشد.

خستگی تیم (سه بازی کرواسی به وقت های اضافه کشیده و یک روز کمتر استراحت کرده اند):

    می توانیم تنها تیمی باشیم که بعد از انجام تقریباً ۸ بازی قهرمان می شود (در مجموع ۹۰ دقیقه بازی بیشتر در وقت های اضافه)؛ این برای بازیکنانم فوق العاده سخت است اما هرچه اوضاع سخت تر شود، ما بهتر عمل می کنیم و هیچ ترسی نداریم. مطمئنم که ریکاوری کرده و خوب می شویم - ما در فینال جام جهانی هستیم و هیچ بهانه ای وجود ندارد. به خوبی آماده خواهیم شد چون این فرصت تنها یک بار در زندگی پیش می آید. بازی بسیار سختی خواهد بود اما مطمئنم انرژی و انگیزه زیادی خواهیم داشت.

نوشتن نام کرواسی در کتاب تاریخ:

    در حال حاضر هم همراه با اروگوئه به عنوان کوچک ترین کشور هایی که در فینال جام جهانی حاضر بوده اند (از لحاظ جمعیت) به تاریخ پیوسته ایم؛ فوق العاده به خودمان افتخار می کنیم، این یکی از بزرگترین دستاورد ها در تاریخ ورزش کرواسی است. موفقیت های ورزشی دیگری هم داشته ایم اما فوتبال تأثیر جهانی گسترده تری دارد. در سال ۱۹۹۸ ما هنوز یک کشور بسیار جوان بودیم اما حالا نوع دیگری از فوتبال را ارائه می کنیم.

منبع: نود
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون