کد خبر: ۱۷۰۸۷
۱۹:۰۹ -۰۹ خرداد ۱۳۹۷
فدراسیون بسکتبال اعلام کرده هر شهرستانی که بخواهد کلاس برگزار کند باید از فدراسیون مجوز بگیرد که این مجوز تنها از طریق پرداخت پول انجام می‌شود.
ورزش و جوان- در چند روز گذشته چند هیات استان و شهرستان گلایه‌هایی از فدراسیون بسکتبال درباره برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری داشتند. این گلایه درباره پولی است که به تازگی در آیین‌نامه کمیته داوران و مربیان مطرح شده و هر شهری که به دنبال برگزاری کلاس داوری یا مربی‌گری باشد باید مبلغی به عنوان کسب مجوز به فدراسیون پرداخت کند مبلغی که در گذشته وجود نداشته و حالا باید شهرستان‌هایی که قطعا از نظر مالی توانایی زیادی ندارند اما به دنبال رشد و توسعه هستند پرداخت کنند. طبق اعلام فدراسیون هر شهرستانی که بخواهد کلاس داوری داشته باشد باید یک مجوز از فدراسیون دریافت کند که این مجوز فقط و فقط پولی است و هر شهرستان باید مبلغ دو میلیون و پانصد هزار تومان به فدراسیون پرداخت کند.

در شرایطی که فدراسیون بسکتبال شعار حمایت از استان‌ها و شهرستان‌ها را دارد مشخص نیست این تصمیم چرا گرفته شده و شهرستان‌ها که به دنبال توسعه بسکتبال هستند چرا باید چنین مبلغی را پرداخت کنند. اگر هدف فدراسیون توسعه بسکتبال در سطح کشور است که به جای دریافت پول باید ازنظر مالی هیات‌ها را نیز تقویت کند و اگر هدفش کسب درآمد حتی از طریق شهرستان‌های کشور است که دوباره این سوال ایجاد می‌شود دقیقا تیم اقتصادی فدراسیون بسکتبال چه برنامه ریزی برای توسعه در این قسمت دارد.

ورژ آبکاریان سرپرست کمیته داوران و مسابقات فدراسیون بسکتبال درباره این موضوع به ایسنا گفت: این مبلغ به عنوان مجوز توسط شهرستان‌هایی که می‌خواهند کلاس داوری برگزار کنند پرداخت می‌شود اما هنوز به تصویب هیات رئییسه نرسیده‌ است. فدراسیون‌های دیگر از سال‌ها قبل این مبلغ را دریافت کرده‌اند که مبلغ‌های دریافتی‌شان خیلی زیاد هم هست.

او در پاسخ به این سوال که آیا دو میلیون و پانصدهزار تومان زیاد نیست؟ تصریح کرد: شما آیین‌نامه فدراسیون والیبال را ببینید متوجه می‌شوید که مبلغ دریافتی ما یک سوم والیبال است. آنها برای یک کلاس شش میلیون می‌گیرند. البته این مبلغ برای کلاس داوری است و برای برگزاری کلاس‌های مربی‌گری کمیته مربیان تصمیم می گیرد و شاید زیادتر هم باشد.

به گزارش ایسنا،‌ نکته جالب توجه اینجاست که فدراسیون بسکتبال باید در اندیشه حمایت از هیات‌ها و توسعه بسکتبال در کشور باشد اما حالا به دنبال درآمدزایی از طریق آنها است و تصمیم دارد برای هر کلاس چنین مبلغی را دریافت کند. فدراسیون بسکتبال در این مدت چه حمایتی از استان‌ها کرده که توقع پرداخت چنین پولی را دارد؟

در کنار این موضوع برخی داوران و مدرسان داوری هم انتقادی از ورژ آبکاریان دارند مبنی براینکه او نام خود را برای کلاس‌های آموزشی رد می‌کند و مدرسان دیگر را نادیده می‌گیرد. آبکاریان پاسخ این انتقاد را هم داد و به ایسنا گفت: نه اینطور نیست. آقای جعفریان کلاس کرمان را برگزار کرد،‌در هرمزگان خانم هما گودرزی مدرس بود، رضا آذرافزا در اصفهان مدرس بود، هادی سالم در همدان،‌ صالحیان در بجنورد، واحدپور در مازندران و جعفر محمدپور در رشت کلاس داشتند و مدرس بودند. شهرام پرنیاک هم در هرمزگان بود. من به عنوان رئیس کمیته در این کلاس‌ها به عنوان ناظر شرکت کردم و امتحان گرفتیم و اگر نکته‌ای لازم بود ارائه کردم.

او با اشاره به کلاس داوری بسکتبال سه نفره بیان کرد: همین کلاسی که برای بسکتبال سه نفره قرار است برگزار کنیم برای اولین بار است و برنامه ریزی ویژه‌ای برایش داریم. پاور پوینت تهیه شده  قرار است با نمایش فیلم کارهای آموزشی را انجام بدهیم. متاسفانه برخی دوستان بی انصافی می‌کنند و شاید دوست دارند مثل زمانی که مسوولیتی داشته‌اند و همه جا یک نفر بوده کارها پیش برود که این اتفاق نمی‌افتد. همه کلاس‌هایی که برگزار شده مدرس داشته و من تنها بر کار نظارت کرده‌ام.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون