کد خبر: ۱۷۰۸۴
۱۹:۰۶ -۰۹ خرداد ۱۳۹۷
با اینکه برخی اهالی فدراسیون به غیبت بسکتبالیست‌های تبعه در بازی‌های آسیایی اشاره کرده‌اند اما طبق قانون فدراسیون جهانی و شورای المپیک آسیا این بازیکنان در جارکاتا حضور خواهند داشت.
ورزش و جوان- این روزها در بسکتبال ایران شنیده می‌شود که بازیکنان تبعه کشورهای آسیایی در بازی‌های آسیایی نمی توانند شرکت کنند که اصلی‌ترین صحبت درباره آندره بلیچ پست پنج تیم ملی فیلیپین است اما این موضوع صحت ندارد و تمام بازیکنان تبعه می‌توانند تیم‌های ملی کشور خود را در جاکارتا همراهی کنند.

با توجه به اینکه تمامی بازی‌های زیر نظر کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا از قوانین فدراسیون‌های جهانی پیروی می‌کنند پس بازیکنان تبعه نیز در بازی‌های آسیایی شرکت خواهند کرد.

البته در بازی‌های آسیایی قبلی نیز بازیکنان تبعه در مسابقات شرکت کرده‌بودند. مارکوس دوثیت بازیکن تبعه قبلی فیلیپین بود که قبل از بلیچ برای این کشور بازی می‌کرد و در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور داشت.

مون تیجونگ بازیکن آمریکایی کره‌ای بود که طبق قانون فیبا تبعه به حساب می‌آمد و از سال 2011 به عنوان شهروند کره جنوبی معرفی و برای تیم ملی این کشور در بازی‌های آسیایی 2014 به میدان رفت و در فینال هم عملکرد خوبی داشت و نقش موثری در پیروزی کره جنوبی مقابل ایران ایفا کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون