کد خبر: ۱۶۸
۱۲:۳۱ -۰۵ اسفند ۱۳۹۵
قاسم ساعدی، نماینده مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
قاسم ساعدی
ورزش و جوان- قاسم ساعدی، نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس دهم معتقد است سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان در حال تغییر مدیران ورزشی در کشور می باشد و رویکرد وی در حال حاضر انتصاب و روی کار آوردن مدیران میراث فرهنگی و گردشگری به جای مدیران ورزشی است.


حال و هوای ورزش در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه به چه صورت است و آیا این شهرستان ها دارای تیم هایی در لیگ های مختلف هستند؟
دشت آزادگان و هویزه مهد ورزش در استان خوزستان و مخصوصاً در رشته فوتبال است. متاسفانه نبود امکانات متناسب با ظرفیت های این دو شهرستان باعث آن شده که جوانان این خطه آنطور که باید و شاید در ورزش قهرمانی رشد نکنند. برخی از جوانان شهرستان دشت آزادگان در بالاترین سطح لیگ برتر فوتبال در حال بازی هستند. امروز بازیکنانی مثل رحیم زهیوی و حسن بیت سعید افتخارات ما در فوتبال کشور می باشند.

شما هم فوتبالی هستید؟
در زمانی که جوان بودم علاقه زیادی به فوتبال داشتم.

طرفدار استقلال هستید یا پرسپولیس؟
استقلالی هستم.

دربی اخیر را تماشا کردید؟
بله. من قبل از دربی پیگیر این بازی بودم.

اگر استقلال خوزستان با استقلال تهران بازی کند طرفدار کدام تیم هستید؟
برایم فرق نمی کند. بطور کلی نام استقلال برای من مهم است.

دشت آزادگان و هویزه به غیر از فوتبال در رشته های دیگر هم فعالیت چشمگیری داشته است؟
در کشتی، پرتاب دیسک، نیزه و وزنه هم افرادی را داریم که در کشور مطرح هستند. به طور مثال آقای جواد حردانی از قهرمانان بنام جهان در پرتاب دیسک و وزنه است.

امکانات سخت افزاری در این رشته ها برای ورزشکاران بومی مهیا است؟
خیر. این افراد خودشان یک تنه برای موفقیت تلاش می کنند حتی مربی را هم با هزینه شخصی استخدام می کنند.

شما به عنوان نماینده این دو شهرستان چه کمکی به این قهرمانان کرده اید؟
بنده تا جایی که امکان داشته باشد کمک خواهم کرد ولی وضعیت اعتبارات در ورزش بسیار ناچیز است و دست دولت برای حمایت از این قهرمانان بسته است. من به عنوان نماینده این دو شهرستان محروم تمام تلاش خود را برای رایزنی با مدیران ارشد ورزش کشور به کار گرفته ام و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حمایت وزارت ورزش و جوانان از ورزش استان خوزستان باشیم.

عملکرد آقای سلطانی فر را به عنوان وزیر ورزش و جوانان چطور ارزیابی می کنید؟
در انتصابات اخیر احساس می شود ایشان به دنبال بکارگیری مدیران میراث فرهنگی و گردشگری در بدنه ادارات ورزش و جوانان است. از قرار معلوم وزارتخانه به دنبال تغییر مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان است و متاسفانه افراد شش دانگ ورزشی در حال سپردن پست خود به مدیران غیرورزشی هستند. در همین رابطه به عنوان یکی از نمایندگان استان خوزستان با آقای خادم موضوع را مطرح و نگرانی خود را به ایشان اعلام کردم. انتظار ما از آقای سلطانی فر به مراتب بیش از این است و ان شاالله امیدواریم صدای ما به عنوان نمایندگان ملت به ایشان برسد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون