کد خبر: ۱۶۵۱۱
۱۶:۲۳ -۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
نایب رییس فدراسیون بسکتبال اعلام کرد که باشگاهش امسال نیز در لیگ برتر تیم‌داری نخواهد کرد. او درباره موازی کاری مربیان ملی در باشگاه‌ها نیز صحبت کرد.
ورزش و جوان- بهمن سلیمانی، نایب رییس فدراسیون بسکتبال بود و گفته شد در مدیریت جدید نیز این سمت را خواهد داشت. با این حال رامین طباطبایی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که مسعود عماری، نایب رییس است اما به نظر می‌رسید که یک اشتباه سهوی بوده و سلیمانی هم‌چنان این سمت را در اختیار دارد. با این حال او خودش را تنها علاقه‌مند و یاور معرفی می‌کند که باشگاهش دراین روزها میزبان تیم‌های پایه ملی بود.

در پاسخ به این سوال که آیا انتقادها مبنی براین که محدوده افراد فعال در بسکتبال امروز مثل دوران مدیریتی مشحون محدود است را قبول دارد؟ تصریح کرد: قطعا فردی که مسوولیت رشته را برعهده می‌گیرد به دنبال فعالیت گسترده است اما اگر از افراد دعوت به کار بکند و برنامه نداشته باشد درست نیست. اگر از یک قهرمان یا یک پیشکسوت بدون حساب و کتاب دعوت شود اما برای او برنامه‌ای نداشته باشد و برنامه‌ای وجود نداشته باشد درست نیست. پس انتظار و توقع این است که برنامه‌ریزی‌ها انجام شود و سپس از افراد دعوت به کار شود.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که این روزها انتقاد زیادی به فعالیت موازی مربیان ملی در تیم ملی و باشگاه‌ها می‌شود، نظر شما چیست؟ تصریح کرد: این موضوع به توانایی مالی فدراسیون بستگی دارد. به طور مثال تیم ملی آلمان چند سال است که یواخیم لو را به عنوان سرمربی فوتبالش در اختیار دارد. این مربی آن‌قدر از نظر مالی تامین می‌شود که پیشنهاد یک باشگاه را قبول نمی‌کند حتی اگر پیشنهاد بالاتر باشد چون بحث تیم ملی کشورش مطرح است.

او افزود: اما اکنون ما می‌خواهیم یک مربی را از باشگاهش جدا کنیم و در تیم ملی به خدمت بگیریم. قرار است چقدر کم‌تر از باشگاه به او دستمزد بدهیم. به هر حال مربیان اکنون مثل گذشته از خود گذشته نیستند چرا که مربی‌گری برای‌شان شغل شده‌ است. وقتی مربی از باشگاه به عنوان مثال A میلیون تومان می‌گیرد ما می‌خواهیم A منهای چند میلیون به او بدهیم که در باشگاه نباشد؟ یا باید مربی خارجی بگیریم که با قیمت کنونی یورو اصلا شدنی نیست یا برنامه دیگری داشته‌ باشیم. آیا وزارت ورزش به فدراسیون‌ها سهمیه دلار ۴۲۰۰ تومانی داده تا فدراسیون‌ها براساس آن برنامه‌ریزی کنند؟

او در پاسخ به این سوال که سمت دقیقش در بسکتبال چیست؟ بیان کرد: ما همه علاقه‌مند هستیم و پست‌ها و مسوولیت‌ها زیاد برایم مطرح نیست. فدراسیون رییس، دبیر و کمیته دارد و من هم به عنوان یار و علاقه‌مند هر کمکی از دستم بربیاید انجام می‌دهم.

مدیر باشگاه کاله در پاسخ به این سوال که چرا در اواخر مدیریت مشحون از او و فدراسیونش دور شده‌ بود؟ تصریح کرد: دور نشدم بلکه شرایط کاری من به شکلی شد که نمی‌توانستم زیاد در تهران باشم و بیشتر از راه دور کمک می‌کردم و هرجا که لازم بود کاری انجام می‌دادم.

سلیمانی در پاسخ به این سوال که شنیده شده برخی افراد نزدیک به مشحون که اکنون هم در فدراسیون هستند باعث ایجاد اختلاف بین او و رییس سابق شدند و آیا این مساله وجود داشت؟ بیان کرد: همه این دوستان عزیزان ما هستند و احترامشان برای ما واجب است. به خصوص برای من که ارزش زیادی برای این دوستان قائل هستم و تاکید می‌کنم که هیچ فاصله‌ای بین من و ورزش وجود ندارد. من به عنوان یاور در کنار بسکتبال هستم.

نائب رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان یاور بسکتبال امسال در لیگ برتر تیم‌داری می‌کند یا نه؟ بیان کرد: خیر. هنوز هیچ جلسه‌ای برگزار نشده و چیز جدیدی علاوه بر فعالیت‌های سال قبل تصویب نشده‌ است. به هر حال مسائل مختلفی برای در مسیر تولید قرار دارد که باعث می‌شود فعالیت ما سخت شود. ما همیشه تاکید کرده‌ایم تا زمانی که مشکلات تولید در کشور حل نشود مشکلات ورزش حل نخواهد شد.

البته سوال‌های دیگری هم از بهمن سلیمانی وجود داشت که بی پاسخ ماند. نائب رییس فدراسیون که در این گفت‌وگو از اهالی رسانه برای توجه نکردن به فعالیت‌های باشگاه کاله گلایه داشت به نظر می‌رسید تمایلی به صحبت درباره انتقادهای موجود در بسکتبال نداشت.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون