کد خبر: ۱۶۳۵۵
۱۸:۱۲ -۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
پیشکسوت بسکتبال ایران با ابراز مخالفت صریح از فعالیت مربی ملی در رده باشگاهی تاکید کرد که رئیس فدراسیون باید شعار وفاق ملی‌اش در انتخابات را عملی کند.

ورزش و جوان- وحید ابوالحسنی درباره وضعیت این روزهای بسکتبال در دوران مدیریت جدید اظهار کرد: به نظرم تا کنون آن چیزی که در خلال شعارهای انتخاباتی آقای طباطبایی مبنی بر وفاق ملی مورد تاکید بود صورت نگرفته‌است. حداقل در قسمت مربیان که شاهد این موضوع نیستیم. به نظر من باید مجمع بزرگ مربیان کشور تشکیل شود که با این اتفاق قطعا خواهیم دید که بسکتبال کشور بیشتر از سه مربی کاربلد دارد که می‌توان از آنها بهره برد.

پیشکسوت بسکتبال ایران ادامه داد: بسکتبال ایران این روزها مربیان به روزی دارد که در قسمت‌های مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد. بسیاری از این مربیان بدون چشم‌داشت حاضر هستند کار کنند و تجربیات خود را در اختیار بسکتبال کشور قرار دهند و به نظرم فدراسیون باید بدون توجه به مسائل حاشیه‌ای و به دور از خط و خط بازی از تمام پتانسیل کشور استفاده کند. باور کنید توان بسکتبال ما بیشتر از چیزی است که اکنون شاهد آن هستیم.

کارشناس بسکتبال با بیان این مطلب که نباید به دلیل اینکه یک مربی به مدیری دیگر نزدیک بوده حذف شود، تصریح کرد: شاید یک نفر تفکری متفاوت داشته باشد و مثلا در زمان انتخابات به مدیری دیگر نزدیک بوده اما نباید آن را حذف کنیم. حذف آن یعنی شرایط قدیم در بسکتبال حاکم است. امثال مصطفی هاشمی‌ها چرا نباید در بسکتبال کشور فعال باشند؟ چرا نباید از افراد با دانشی که در بسکتبال هستند و عاشقانه کار می‌کنند دعوت به کار کرد و فعالیت تنها به چند مربی محدود باشد.

ابوالحسنی در ادامه افزود: دنیای امروز مثل چند دهه قبل نیست. ما فقط نباید به بحث مربی توجه کنیم. بسکتبال کشور استعدادهایی در همه زمینه‌ها دارد که نباید دور بمانند. در گذشته و در زمان مدیریت قبلی هم دایره افراد فعال در بسکتبال محدود به چند نفر بود و امروز نیز همین شرایط ادامه دارد. به نظر من رئیس جدید فدراسیون نباید اجازه دهد این وضعیت ادامه پیدا کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت مربیان ملی در باشگاه‌ها را به صورت موازی تایید می‌کند یا نه؟ تصریح کرد: این اتفاق اصلا به سود بسکتبال کشور نیست. فدراسیون بسکتبال باید در ابتدا یک مدل اقتصادی قوی برای خود تنظیم می‌کرد و براساس آن منابع مالی بدست می‌آورد و مربیان ملی‌اش را تغذیه می‌کرد تا نیاز به فعالیت مربیان ملی در باشگاه‌ها نداشته‌باشند. فعالیت موازی مربیان ملی در باشگاه‌ها قطعا در جریان لیگ حاشیه‌سازی خواهد کرد و به سود بسکتبال نیست.

مربی پیشین تیم‌های ملی افزود: باز هم تاکید می‌کنم که بسکتبال ایران نیروهای متخصص زیادی دارد که باید از آنها استفاده شود. محدودیت نتیجه نخواهد داشت و به ضرر ما می‌شود. من به دنبال انتقاد از فدراسیون نیستم بلکه معتقدم اگر در همین ابتدای راه نظرات درست و سازنده به مدیران داده شود از مشکلات آینده جلوگیری می‌شود. امیدوارم برخی دوستان و رسانه‌ها نیز که تا دیروز منتقد بودند امروز نیز مشکلات را ببینند و گوشزد کنند تا بسکتبال در مسیر درستی قرار بگیرد.

ابوالحسنی با تاکید بر این مطلب که مربیانی که به مدیریت مشحون نزدیک بودند نباید بیرون بمانند، تصریح کرد: بسکتبال نباید تاوان تلاش‌های انتخاباتی را بدهد. یکسری از افراد باشند و کار کنند و برخی دیگر که تخصص هم دارند و می‌توانند مفید واقع شوند حذف شوند. از بیت المال برای رشد این مربیان استفاده و هزینه شده و امروز باید از دانش آنها بهره ببریم.

پیشکسوت بسکتبال در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای مقابله با فعالیت موازی مربیان در تیم ملی و باشگاه ارائه می‌کند؟ گفت: اولین موضوع را اشاره کردم که فدراسیون باید از نظر مالی آنها را تقویت کند. از طرف دیگر ما مربیان با دانش زیادی هم داریم که حاضر هستند با همین شرایط برای بسکتبال ملی زحمت بکشند. نکته دیگر هدایت تیم ملی بسکتبال ایران افتخار بزرگی است و قطعا یک مربی باید از برخی مسائل برای این افتخار چشم پوشی کند.

کارشناس بسکتبال همچنین گفت: بسکتبال نیاز به وفاق ملی دارد. باید از همه نیروهای متخصص استفاده کرد و در مسیر پیشرفت قرار گرفت. مطمئن باشید اگر همین محدودیت فعالیت ادامه دار باشد بسکتبال ما هیچ رشدی نخواهد داشت.

این مدرس بسکتبال در پایان با اشاره به دوره مربیگری‌اش در نی‌ریز بیان کرد: یک دوره کلاس مربی‌گری ارتقای درجه سه به دو در نی‌ریز برگزار شد و 23 مربی در این دوره شرکت کردند. بعد از سال‌ها دوری از طرف آقای قاسمی دعوت شدم تا این دوره آموزشی را برگزار کنم. این شهر با امکانات بسیار محدود میزبانی بسیار خوبی داشت و واقعا کلاس با بهترین شرایط برگزار شد. در این دوره 3 ساعت صبح و 5 ساعت عصر آموزش داشتیم و دوره خوبی برگزار شد. به هر حال بعد از سال‌ها از من دعوت شد تا فعالیت کنم اما دوستان من را می‌شناسند که بدون تعارف حرف می‌زنم و هدفم کمک به بسکتبال است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون