کد خبر: ۱۵۹۴۱
۱۷:۰۱ -۲۵ فروردين ۱۳۹۷

اتفاقات بزرگ هفته ۲۸ لیگ : لغزش استقلال، صعود سایپا به رده دوم، لبخند رشت به لیگ برتر و حضور نفت در منطقه سقوط

با نتایج به دست آمده در هفته بیست و هشتم ، سایپا از توقف ذوب‌آهن و استقلال استفاده کرد و به رده دوم جدول صعود کرد و نفت با شکست برابر پدیده در آستانه صقوط به لیگ یک قرار گرفت.
ورزش و جوان- در پایان هفته ۲۷ تکلیف تیم اول و آخر جدول مشخص شد تا در بازیهای حساس پیش‌رو وضعیت تیمهایی که به لیگ قهرمانان آسیا صعود می‌کنند و دیگر تیم سقوط کرده به لیگ یک مشخص شود.

در اولین دیدار این هفته استقلال مقابل گسترش‌فولاد با تساوی یک-یک متوقف شد. شاگردان شفر بعد از ۵ پیروزی پیاپی بدجایی لغزیدند و این لغزش در صورت عدم قهرمانی در جام حذفی ممکن است به قیمت از دست رفتن سهمیه آسیایی یا حداقل سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا تمام شود.

در دیگر دیداری که روز چهارشنبه برگزار شد پرسپولیس که قهرمانی‌اش مسجل شده در واپسین دقایق از شکست مقابل پارس جنوبی جم گریخت.

در تنها بازی روز پنچشنبه، ذوب‌آهن و فولاد به تساوی یک-یک رسیدند. این تساوی برای هر دو تیم به منزله باخت بود.ذوب آهن با این نتیجه نه تنها فرصت افزایش فاصله امتیازات با استقلال را از دست داد بلکه جایگاه خود در رتبه دوم را به سایپا واگذار کرد.فولاد خوزستان نیز با به دست آوردن تنها ۱ امتیاز در این بازی شانس کسب سهمیه آسیایی‌اش به حدقل رسید.

اما امروز، ۵ بازی به صورت همزمان برگزار شد.سایپا که در بهترین فرم این فصل خود قرار دارد به مصاف سیاه جامگان سقوط کرده رفت و این تیم را با ۳ گل شکست داد تا چهارمین برد متوالی خود دست یابد. سایپا دربهترین زمان ممکن به اوج رسید و شانس بالایی برای کسب سهمیه دارد

در دیگر بازی امروز پیکان و استقلال خوزستان به دیدار هم رفتند. این بازی بهترین فرصت برای شاگردان مجید جلالی بود تا با توجه به توقف دو تیم بالای جدول فاصله خود با آنها را کم کرده و با پیروزی در بازی هفته آینده برابر استقلال شانس کسب سهمیه آسیایی خود را افزایش دهند.اما در سمت مقابل استقلال خوزستان به دنبال فرار از سقوط بود با تساوی بدون گلی که در این بازی شکل گرفت هم شانس آسیایی شدن پیکان کم شد وهم استقلال خوزستان فرصت فرار از منطقه سقوط را از دست داد.

سپاهان در اصفهان زورش به صنعت نفت نرسید تا همچنان حضور پرافتخارترین تیم لیگ برتر در فصل بعدی قطعی نشود.

اما در دیداری که ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد سپیدرود به یک پیروزی مهم دست یافت تا ابا ین برد تا حد زیادی خیالش از بابت بقا راحت باشد. شاگردان علی کریمی که در بازیهای خانگی اخیر موفق ظاهر شدند توانستند تا تراکتورسازی را با یک گل شکست دهند. تراکتورسازان نیز می‌توانستند در این بازی بقای خود را تضمین کنند ولی پدیده مشهد در تهران به فریاد این تبریزی رسید.

نفت با شکست برابر پدیده بازنده بزرگ این هفته بود. نفت تهران برای چهارمین دیدار متوالی شکست خورد تا احتمال بقای این تیم در لیگ برتر کمتر از همیشه به نظر برسد. پدیده که از جمله تیمهای موفق نیم فصل اول بود. پس از کسر ۶ امتیاز، نیم فصل دوم کابوس واری را پشت سر گذاشت و در منطقه سقوط قرار گرفته بود و با این پیروزی با خیال راحت‌تری لیگ را دنبال می‌کند.

با پایان رقابتهای هفته بیست و هشتم در بالای جدول که تکلیف قهرمانی پرسپولیس مشخص است. سایپا، ذوب‌آهن، استقلال و پیکان نیز برای کسب سهمیه می‌جنگند. هر چند پیکان برای آسیایی شدن باید بیشتر به قهرمانی استقلال در جام حذفی امیدوار باشد. فولاد خوزستان نیز روی کاغذ شانس اندکی برای دریافت مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا فصل بعد دارد.فشردگی رقابت بین این تیمها به گونه‌ای است که برای مسجل شدن صعود محکوم به پیروزی در ۲ بازی پیش‌رو هستند. در بین ۴ نامزد اصلی کسب سهمیه‌های باقیمانده استقلال و پیکان در هفته آینده به مصاف هم خواهند رفت.

در انتهای جدول هرچند هنوز به جز سقوط سیاه‌جامگان چیزی قطعی نشده ولی گمانه‌زنی برای دیگر تیم سقوط‌ کرده آسانتر شده است. با شکست نفت این تیم ۲۴ امتیازی باقی ماند و در صورت پیروزی در ۲ بازی آتی ۳۰ امتیازی شده و با امتیاز کنونی تراکتورسازی برابر می‌شود ولی با توجه به اختلاف تفاضل گل دو تیم باید تراکتورسازی را در منطقه ایمن جدول قلمداد کرد و تیمهای پایین تراکتورسازی  یعنی پدیده، سپیدرود، استقلال خوزستان و نفت تهران در منطقه خطر قرار دارند .

شرایط جدول،‌امتیازات و تفاضل گل تیمها به گونه‌ای است که پدیده و سپاهان با یک امتیاز و سپیدرود با ۲ امتیاز در ۲ بازی آینده پیش رو ماندنی خواهد شد.

اما دوئل اصلی برای بقا بین نفت تهران و استقلال خوزستان شکل خواهد گرفت. جایی که استقلال خوزستان با شکست در یکی از ۲ بازی آتی ،‌نفت تهران به بقا امیدوار می‌شود. هر دو تیم بازیهای راحتی در پیش ندارند. استقلال خوزستان هفته آینده برابر سپاهانی بازی می‌کند که می‌خواهد تکلیف ماندنش به هفته آخر کشیده نشود و در هفته آخر نفت باید به مصاف ذوب‌آهنی برود که در ماراتن کسب سهمیه قرار دارد.

با این اوصاف در جدول ۱۶ تیم لیگ برتر به جز پرسپولیس  و سیاه‌جامگان  تنها تیمهای پارس جنوبی ، صنعت نفت و گسترش فولاد هستند که نه شانسی برای صعود دارند و نه خطری بابت سقوط تهدیشان می‌کند هر چند که با کمی اغماض می‌توان فولاد و تراکتورسازی را نیز به این جمع اضافه کرد و ۹ تیم دیگر روزهای پر تب و تابی در پیش خواهند داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون