کد خبر: ۱۵۶۱۸
۱۷:۵۶ -۱۴ فروردين ۱۳۹۷
علی لطیفی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
علی لطیفی
ورزش و جوان- علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ورزش و جوان گفت: خوشبختانه شب گذشته هم استقلال و هم پرسپولیس در آسیا موفق ظاهر شدند و با گرفتن نتیجه دلخواه صعود خودشان را به مرحله بعد قطعی کردند. به نظر من هر دو تیم پایتخت و مخصوصاً پرسپولس، خیلی اقتصادی بازی کردند.

استقلال مقابل الریان قطر نیازمند گرفتن هر سه امتیاز بازی بود و بسیار تاکتیکی و سنجیده عمل کرد. گل زودهنگام شاگردان شفر باعث شد تا همه استقلالی‌ها خیلی زود از زیر فشار روانی حاکم بر بازی خارج شوند و در ادامه آبی پوشان توانستند با فراغ بال بیشتری کارشان را در زمین دنبال کنند و همین راحت بازی کردن موجب زدن گل دوم استقلال شد.

بدون تعارف کار استقلال در آسیا از عملکرد پرسپولیس در این جام مهمتر بود زیرا آبی پوشان در ابتدای فصل شرایط خوبی نداشتند ولی با حضور سرمربی آلمانی خود موفق شدند نتایج دلخواه هواداران را کسب کنند. شفر پس از آنکه سکان هدایت تیم را از منصوریان تحویل گرفت موفق شد هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روحی و روانی تیم را تقویت کند. با اینکه الریان از بازیکنان توانمندی برخوردار است و ثروت این باشگاه از دارایی مادی باشگاه استقلال بیشتر است اما این تفکر شفر بود که بر تفکر لادروپ غلبه کند. البته نکته حائز اهمیت راجع به استقلال این است که بهتر می‌باشد در بازی آخر مقابل الهلال عربستان قدرتمند ظاهر شود که بتواند به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند که مطمئناً اگر این اتفاق بیافتد راه آسانی‌تری را در پیش خواهد داشت.

در خصوص عملکرد سرخپوشان پایتخت هم باید گفت که آن‌ها هم در لیگ برتر و هم در جام باشگاه‌های آسیا عملکرد فوق العاده‌ای را از خود به جای گذاشتند هرچند پرسپولیس در نیم فصل دوم نسبت به نیم فصل اول لیگ، کمی با افت مواجه شد.

به نظر من پرسپولیس پتانسیل این را دارد که در ادامه بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا هم موفق ظاهر شود و بتواند به مراحل بالاتر راه پیدا کند هرچند در این رابطه تصمیمات و کارهای انگیزشی برانکو بسیار مهم است و می‌تواند شرایط را طوری رقم بزند که روحیه و انگیزه بازیکنان به مانند نیم فصل اول لیگ برتر به اوج خود برسد.

اکنون تیم پرسپولیس از شخصیت بالایی در فوتبال ایران برخوردار است و دو فصل قهرمانی پی در پی در لیگ برتر آن هم چند هفته مانده به پایان لیگ خود حکایت از این اقتدار دارد از این‌رو آن‌ها می‌توانند همین شخصیت را در آسیا برای خود رقم بزنند تا با برنامه ریزی دقیق به بالاترین مراحل این تورنمنت با ارزش صعود کنند.

امیدوارم همه نمایندگان ایران در این مسابقات موفق باشند و در نهایت شاهد قهرمانی یکی از آن‌ها در این مسابقات باشیم زیرا همه ایرانی هستیم و فارغ از دلبستگی‌هایمان به رنگ‌ها، خواهان سرفرازی نام ایران در این تورنمنت هستیم.

مدتهاست که تیم ملی ایران و تیم‌های باشگاهی ما نتوانستند به قهرمانی در آسیا دست پیدا کنند و بدون شک موفقیت تیم ملی و تیم‌های باشگاهی در آسیا از بُعد سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی برای کشور مهم است و نیاز می‌باشد که همگان دست به دست هم دهیم تا با تمرکز بیشتر نسبت به گذشته بتوانیم به این مهم که سال‌ها دستمان از آن کوتاه مانده است دست پیدا کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
عالی
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون