کد خبر: ۱۵۰۴
۱۳:۰۶ -۲۲ فروردين ۱۳۹۶
خدیجه ربیعی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
خدیجه ربیعی
ورزش و جوان- خدیجه ربیعی، نماینده بروجن در مجلس دهم در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش و جوان راجع به آمار ارائه شده توسط محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان که در روزهای پایانی سال 1395 اعلام کرد 750 هزار ازدواج در طول یکسال ثبت شده است گفت: از زمانی که آقای سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان در راس کار قرار گرفته است، نگاه خوبی به حوزه جوانان داشته خصوصاً اینکه در مراکز استان ها مقدمات راه اندازی خانه جوانان را آماده کردند. اکنون در استان چهارمحال و بختیاری که بنده افتخار نمایندگی آن خطه را در مجلس دارم مقدماتش بطور کامل آماده شده است. همین تحرک در این موضوع نشان می دهد که آقای وزیر دغدغه جوانان را دارد.

در رابطه با موضوع ازدواج جوانان هم وزارتخانه فکرهایی کرده که اکنون در حال نهایی کردن این تصمیمات هستند. از این‌رو برای تسهیل در پرداخت وام ازدواج به جوانان الزاماتی صورت گرفته که بی تردید می تواند جوانان را در ادامه زندگی کمک شایانی کند.

یکی از دست اندازهای پیشرو جوانان در موضوع ازدواج، بحث اشتغال است. ایجاد شغل و درآمد برای جوانان کار یک دستگاه یا ارگان خاصی نیست. همه وزارتخانه ها و نهادها باید دست به دست هم دهند تا این معضل همیشگی تا حدی برطرف شود. امروز رفع این مشکل از طریق شناخت استعدادهای جوانان، حمایت از بنگاه ها و صنایع کوچک و حمایت از بنگاه های کارآفرینی شدنی و امکان‌پذیر است.

سالهاست که دولت ظرفیت بکارگیری نیروهای جدید را به مانند گذشته ندارد و بهتر است که این وظیفه خطیر را بنگاه های کارآفرینی با حمایت همه جانبه دولت به عهده بگیرد. جمعیت کنونی جوانان تحصیل کرده ما بسیار بالاست و اگر متولیان امر بتوانند جایگاه و استعدادهای افراد را شناسایی کنند بی‌شک اتفاقات خوبی در حوزه اقتصادی کشور رخ خواهد داد که به تبع آن آمار ازدواج بالا خواهد رفت. در کل با روند ماه‌های اخیر، امیدواری‌هایی بوجود آمده است که این بسترهای کاری برای جوانان میهنمان مهیا شود. به نظرم اگر دولت تدبیر و امید بتواند یک دوره دیگر در راس کار بماند شاهد این نتایج ارزشمند خواهیم بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون