کد خبر: ۱۴۸۴۰
۱۶:۰۲ -۱۱ اسفند ۱۳۹۶
علی لطیفی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
به نظر من پرسپولیس در وهله اول به دلیل ترس برانکو شکست خورد. وقتی برانکو پیش از دربی اعلام کرد برای قهرمانی نیاز نیست بازی را ببریم من به دوستان گفتم این صحبت‌ها می‌تواند پاشنه آشیل پرسپولیس باشد و ترس را در بازیکنان آن‌ها جاری کند.

ورزش و جوان- علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ورزش و جوان راجع به عملکرد استقلال و پرسپولیس و تفکرات مربی دو تیم در دربی گفت: به نظر من پرسپولیس در وهله اول به دلیل ترس برانکو شکست خورد. وقتی برانکو پیش از دربی اعلام کرد برای قهرمانی نیاز نیست بازی را ببریم من به دوستان گفتم این صحبت‌ها می‌تواند پاشنه آشیل پرسپولیس باشد و ترس را در بازیکنان آن‌ها جاری کند.

در طرف مقابل، استقلالی‌ها خیلی با منطق و شور و حرارت بالا و به مرور توانستند در نیمه اول بازی را در اختیار بگیرند و حقیقتاً استقلال سوار بازی بود و معتقدم حداقل حق استقلال از تلاشش در نیمه اول یک گل بود که به آن رسید. در نیمه دوم پرسپولیسی‌ها به جهت اینکه نتیجه را واگذار شده دیدند جلو آمدند که با دیوار دفاعی منطقی و اصولی استقلال مواجه شدند.

به نظرم عقب کشیدن استقلال می‌توانست خواسته سرمربی تیم نباشد؛ در واقع جو و نوع بازی باعث می‌شود تیم صاحب نتیجه، ناخودآگاه عقب‌تر بازی کند. پرسپولیس در این بازی و مخصوصاً نیمه دوم نتوانست حملات مستمر و اصولی را ترتیب دهد و تعویض‌های برانکو جز آوردن محرمی به بازی اشتباه بود. هرچند با خصوصیاتی که محرمی دارد بهتر بود در همان ابتدا از وی در ترکیب تیم استفاده می‌شد.

برانکو دو هافبک دفاعی را بیرون کشید و مجدد یک هافبک دفاعی را به زمین فرستاد. به نظر می‌رسید وی دچار سردرگمی عجیبی در این بازی شده بود. در آن طرف زمین، شفر تعویض‌های خوبی را برای استقلال انجام داد. شفر فهمید که پرسپولیس روی به بازی مستقیم خواهد آورد و این نوع بازی‌ها می‌طلبد تیمی که صاحب نتیجه است بازیکنان سرزن و قدرتمندی را در دفاع داشته باشد. فرستادن علی قربانی به زمین هم با همین تفکر بود که بشود از قدرت سرزنی او در جلوی زمین استفاده کرد.

من در تمام زمینه‌ها تفکر شفر را برتر از تفکرات برانکو دیدم. برانکو طی دو فصل اخیر و حتی زمانی که تیمش جلو بوده نشان داده که ترس و واهمه زیادی نسبت به دربی و استقلال دارد. پارسال هم که سه بر دو بازی را به شاگردان منصوریان واگذار کرد براساس ترس و اشتباهاتش بود که ناخودآگاه این ترس را به بازیکنانش منتقل کرد.

در پایان باید بگویم که این برد حق مسلم استقلال بود و روند رو به رشد استقلال با شفر همچنان ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون