کد خبر: ۱۴۷۶۶
۱۹:۳۰ -۰۹ اسفند ۱۳۹۶

حسن‌زاده: صغر سن برخی نوجوانان بخاطر رویه غلط ثبت اطلاعات بود/ دستور اشتباه بود

مسئول صدور کارت و کنترل مدارک سازمان لیگ والیبال با انتقاد از رویه سابق برای ثبت اطلاعات بازیکنان در مسابقات رده‌های پایه‌های والیبال گفت: فدراسیون در مسابقه‌های قهرمانی کشور برای دو بازیکنی که صغر سن داشته‌اند با توجه به رویه قبل کارت بازی صادر کرده بود و ما هم بر اساس دستوری که بود، کارت صادر کردیم.

ورزش و جوان- یونس حسن زاده در توضیح اتفاقات رخ داده در بحث صدور کارت‌ بازی بازیکنان حاضر در لیگ‌ نوجوانان و صحبت‌های اخیر مبنی بر صغر سنی دو بازیکن گفت: در زمان ریاست آقای داورزنی به ما دستور داده بودند که به هیچ عنوان پلیس بازی نکنیم و گفته بودند اگر تیمی در رده‌های پایه اعتراض کرد بگذاریم مسابقات برگزار شود و پس از آن به تخلفات رسیدگی شود. یکی از این دو بازیکن که خبر صغر سنی‌شان منتشر شده، پاسور است که مدت سه سال با همین شناسنامه برای تیم پیکان بازی کرده و دیگری هم در مسابقات جوانان و امیدهای استانی برای تیم کرمانشاه بازی کرده است و برای او کارت صادر کردیم.

حسن زاده اظهار کرد: پس از آن به ما دستور داده شد تا برای بازیکنانی که قبلا با هر شناسنامه‌ای کارت صادر شده و بازی کرده‌اند کارت صادر کنیم. تاکید شد که این بازیکنان تا آخر عمرشان باید با آن شناسنامه‌ای که در فدراسیون ثبت شده، بازی کنند. نباید این اتفاقات را به عنوان تخلف در نظر گرفت.

وی تاکید کرد: در زمانی که درخشنده ریاست امور را بر عهده داشت، فرخی رییس کمیته انضباطی گفته بود که ملاک صفحه اول شناسنامه بازیکنان است و مبنای دستورشان هم این بود که مراجع بالاتر از فدراسیون، شناسنامه را صادر می‌کنند و نیازی نیست که به دیگر صفحات شناسنامه مراجعه شود. در آن موقع به باشگاه‌ها دستورالعملی را ارسال کردیم و گفتیم که برای سازمان لیگ صفحه اول شناسنامه ملاک است اما بعد از اینکه مسابقات کشوری برگزار شد و تخلفاتی مشاهده شد آقای داورزنی، افشاردوست را مامور رسیدگی به موضوع کرد. پس از رسیدگی‌های افشاردوست در جلسه‌ای که با فرخی داشت تصمیم گرفتند که این روند اصلاح شود و تنها صفحه اول شناسنامه، ملاک سن بازیکن نباشد.

او افزود: ما یک دوره از مسابقات قهرمانی کشور را به صورتی که تنها صفحه اول شناسنامه ملاک سن بازیکنان بود، برگزار کردیم اما در رقابت‌های باشگاهی با نظر مسئولان قرار شد که این رویه اصلاح شود چرا که خلاف مقررات بود. در آن زمان آقای داورزنی دستور دادند آن‌هایی که در قهرمانی کشور بازی کرده‌اند باید با همین شناسنامه ادامه دهند اما از این به بعد باید رویه تغییر پیدا کند. حال با این توضیحاتی که دادم برای این دو بازیکن بر اساس شناسنامه‌ای که قبلا ثبت شده بود کارت بازی صادر شده است. فدراسیون در مسابقه‌های قهرمانی کشور برای این دو بازیکن و با توجه به رویه قبل کارت بازی صادر کرده بود و ما هم بر اساس دستوری که بود کارت صادر کردیم!

حسن‌زاده با اشاره وجود تخلفات در سال‌های گذشته گفت: در مسابقات دو سال پیش تیم ایلام از دو یا سه بازیکن دارای صغر سنی استفاده کرد و به همین دلیل تیم ایلام را به سقوط به یک دسته پایین‌تر جریمه کردیم. پس از آن که پرونده‌های بازیکنان ایلام به کمیته انضباطی آمد رئیس کمیته انضباطی پس از نگاه کردن به صفحه اول شناسنامه‌ها گفت که اطلاعات درست است و نیازی نبود که بازیکنان به کمیته انضباطی بیایند! من به آقای فرخی گفتم که شناسنامه‌ها صفحه توضیحات دارند ولی او در جواب گفت که ملاک صفحه اول شناسنامه است چرا که با این صفحه اول است که یک نفر به خدمت سربازی یا دانشگاه می‌رود و یا ازدواج می‌کند و پاسپورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: من باز هم می‌گویم آن زمان یک دستوری دادند که مغایر با آیین‌نامه بود ولی این دستور برای مسابقه‌های قهرمانی کشور انجام شد اما پس از آنکه افشاردوست و پورحسن در جلسه‌ای که با داورزنی داشتند عنوان کردند که باید در لیگ نوجوانان و جوانان علاوه بر صفحه اول صفحات دیگر هم ملاک باشد و تمامی جوانب سنجیده شود. پس از آن داورزنی دستور داد اگر بازیکنی در قهرمانی کشور با هر شناسنامه‌ای بازی کرده است ایرادی ندارد چرا که اطلاعاتش وارد سیستم شده و از این پس هم باید با همان شناسنامه بازی کند و ما نمی‌توانیم با آن بازیکن کاری داشته باشیم. داورزنی در همان موقع تصریح کرد که از این پس نباید اجازه دهیم بازیکنی با صغر سنی وارد لیگ شود.

این کارمند سازمان لیگ والیبال با انتقاد از رویه سابق برای ثبت اطلاعات بازیکنان رده‌های پایه خاطرنشان کرد: این دو بازیکن و یا بازیکنان دیگری هم بوده‌اند که صغر سنی کرده‌اند اما چون روال ثبت اطلاعات از آن موقع به صورتی بود که فقط صفحه اول شناسنامه ملاک بود این بازیکنان با وجود تخلف همچنان با همان اطلاعات ثبت شده قبلی ادامه می‌دادند. در مورد این دو بازیکن هم آقای داورزنی نظرش این بود چون قبلا به این بازیکنان فدراسیون اجازه بازی داده و اگر از این به بعد جلوی بازی‌شان را بگیریم برای فدراسیون خوب نسبت و به همین دلیل در آن برهه چنین تصمیمی را گرفتند.

او در ادامه به انتقاد از مسئولانی پرداخت که با تغییر پست کاری‌شان به برخی مسائل دامن می‌زنند، گفت: بهمن سلطانی که در حال حاضر مدیر فنی تیم‌های رده نوجوانان و جوانان تیم والیبال سایپا است کاملا از این  مسائل اطلاع داشت و سه سال در زمانی که سلطانی در پیکان بود از این پاسور (جعفری) استفاده کرد و چگونه الان به جلال اشرفی، سرمربی سایپا اطلاع می‌دهند که این بازیکن صغر سنی است و نمی‌تواند بازی کند. چطور آن موقع که سلطانی در پیکان مدیر فنی بود این بازیکن بازی می‌کرد و مشکلی نداشت؟ هرچند این بازیکنان با صغر سنی وارد لیگ شده‌اند اما از همان مجوزی که اشاره شد استفاده کردند. چرا که سلطانی آن موقع که ما دوباره اجازه دادیم جعفری برای پیکان بازی ند چیزی نگفتند؟ حالا که تغییر باشگاه داده‌اند چرا این مسائل را مطرح می‌کنند؟

حسن زاده در پایان تصریح کرد: ملاک قرار دادن صفحه اول شناسنامه دستور اشتباهی بود که آن موقع در کمیته انضباطی صادر شده بود و بلافاصله پس از مسابقات قهرمانی کشور جلویش گرفته شد و برای رقابت‌های باشگاهی قوانین را به صورت درست اجرا کردیم اما چون اطلاعات شناسنامه‌ای این دو بازیکن با وجود تخلف، بر اساس رویه اشتباه قبلی ثبت شده بود برای آن‌ها کارت بازی صادر شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون