کد خبر: ۱۴۲۴۱
۱۹:۱۲ -۲۱ بهمن ۱۳۹۶
علی لطیفی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
علی لطیفی

ورزش و جوان- علی لطیفی، بازیکن دهه ۷۰ استقلال و سرمربی حال حاضر اکسین البرز در گفت‌وگو با ورزش و جوان راجع به عملکرد این فصل پرسپولیس و استقلال گفت: ابتدای فصل در مصاحبه‌های خودم اعلام کرده بودم که پرسپولیس با ساختاری که دارد می‌تواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کند. در حاضر هم با اختلافی که بین تیم اول و دوم جدول ایجاد شده می‌توانیم سرخپوشان پایتخت را قهرمان این فصل لیگ برتر بنامیم.

مدیریت و سرمربی تیم پرسپولیس خیلی هوشمندانه ساختار و اسکلت تیم را حفظ کردند و همین امر باعث شده تا تیم به نسبت سال گذشته قوی‌تر و پخته‌تر ظاهر شود. با یک نگاه سطحی به بازی‌های پرسپولیس می‌بینیم که شاگردان برانکو حتی از پارسال هم کمتر به حریفان فرصت ایجاد موقعیت را می‌دهند و حقیقتا حساب شده بازی می‌کنند.

شاید پرسپولیس به نسبت سال گذشته کمتر موقعیت به روی دروازه حریفان خلق کند که این موضوع هم طبیعی است ولی نکته حائزاهمیت‌تر اینست که آن‌ها در فاز دفاعی منسجم‌تر از فصل قبل عمل می‌کنند.

یکی دیگر از نکات مثبت تیم پرسپولیس نهایت استفاده از موقعیت‌های گل است و امروز می‌توانیم بگوییم تیم برانکو از شخصیت قهرمانی برخوردار است.

در رابطه با استقلال که این روزها نتایج بهتری نسبت به ابتدای فصل می‌گیرد باید گفت که با آمدن شفر تیم، پوست انداخته است. من معتقدم استقلال به لحاظ بازیکن و داشتن ستاره‌ها وضعیت بهتری را حتی از رقیب سنتی خود پرسپولیس دارد اما در شروع فصل کارهای تاکتیکی تیم به بن‌بست خورد و به تبع آن نتایج دلخواه هواداران کسب نشد.

امروز اگر شفر موفق شده، به خاطر آنست که کاری را کرده که برانکو چند سالی است در پرسپولیس شروع کرده، یعنی ساختار دفاعی تیم را بهبود بخشید.

اکنون استقلال به حریفان کمتر موقعیت می‌دهد و بیشتر موقعیت می‌سازد و به اعتقاد من استقلال رفته رفته در قواره یک تیم قهرمان ظاهر می‌شود، مخصوصا که پای فینال جام حذفی است و مطمئنا شانس استقلال به مراتب بیشتر از برنده بازی خونه به خونه و استقلال خوزستان می‌باشد.

پس از سال‌ها شاهد هستیم که دو تیم مطرح پایتخت، شانس‌های اول قهرمانی دو لیگ کشور هستند. اگر اسکلت پرسپولیس و استقلال به همین ترتیب حفظ شود شک نکنید که تا سال‌های سال این دو تیم مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ‌های کشور هستند و به مانند گذشته به دو قطب اصلی فوتبال کشور تبدیل می‌شوند.

به قدری بازیکنان استقلال و پرسپولیس با هم جفت و جور شدند که می‌توانند بابرنامه در کارهای دفاعی و هجومی به یکدیگر کمک کنند. در حال حاضر بازی‌ای که دو تیم استقلال و پرسپولیس ارائه می‌دهند از سطح لیگ ایران بالاتر است و بنظر می‌رسد هواداران دو تیم از این شرایط راضی هستند.

حال که به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا نزدیک می‌شویم بهتر است که این دو تیم، بزرگ‌تر فکر کنند تا بتوانند در آن تورنمنت معتبر هم به موفقیت برسند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون