کد خبر: ۱۳۷
۰۱:۵۴ -۳۰ بهمن ۱۳۹۵
بانک جهانی ارائه داد:

راه حل‌های خروج از بحران بیکاری جوانان

بانک جهانی در تحقیقی که در مورد معظل بیکاری جوانان انجام داده است راهکارهایی برای خروج از این بحران ارائه داده است.
ورزش و جوان- بانک جهانی در تحقیقی که در مورد معظل بیکاری جوانان انجام داده است راهکارهایی برای خروج از این بحران ارائه داده است که در زیر به شرح آن پرداخته می شود:
 
1. برنامه های آموزشی پرورشی و تعلیماتی: قرار دادن برنامه های آموزشی خلاقانه و ابتکاری که شکافی که در مهارت های جوانان وجود دارد را هدف قرار دهد و روی یادگیری مهارت های مورد نیاز استخدامی، شکار کردن فرصت های شغلی، مصاحبات تخصصی و آموزش های فنی و حرفه ای تمرکز کافی داشته باشد. به عنوان مثال جهان به سمت اقتصاد سبز در حال پیشرفت است، پس ایده آل است که این قسم آموزش ها و مهارت ها در برنامه های آموزشی دانش آموختگان قرار داده شود. بسیاری از رشته های دانشگاهی حقیقتا کارایی لازم را در جامعه و بازار کار ندارند پس می توان با ایجاد تغییرات در آکادمی ها به هدف نزدیک شد.

2. دسترسی جوانان به سرمایه: برای جوانانی که مشتاق به ورود به بازار کار هستند، سرمایه عنصر اساسی به حساب می آید. آن ها نباید به بانک ها و وام های بانکی تکیه کنند. به همین جهت می بایست فرصت هایی فراهم شود تا جوانان مشتاق به کار این شانس را برای مورد حمایت قرار گرفتن بدست آورند تا بتوانند شغل خود را ایجاد کنند و درآمدشان را افزایش دهند. پیمودن این روند و به وجود آوردن این فرصت ها، آینده ای روشن را تضمین می کند.

3. دسترسی به اینترنت جهانی و در دسترس بودن بیشتر تکنولوژی ارزان: دسترسی آسان و سریع به اینترنت، تبادل اطلاعات، آموزش های مربوط به فناوری اطلاعات و تقویت شبکه های الکترونیک می تواند راهگشا باشد. اگر کشورهای کم درآمد این بخش ها را توسعه دهند مطمئنا پلی خواهد بود به سوی آینده ای بهتر.

4. تطبیق مهارت ها: بخش خصوصی، دولت و سیستم آموزش و پرورش نیازمند همکاری با یکدیگر هستند تا مشخص کنند که چه مهارت و دانشی یک جوان می بایست داشته باشد تا آسان تر به شغل مطبوع خود برسد. امروزه مشاغل از عدم تطابق شغل و مهارت حکایت دارد. بنابراین ارگان های مربوطه نقش مهم و حیاتی در ارتقا سطح تعلیم و تربیت مناسب و ساختن مهارت های مورد نیاز را ایفا می کنند تا یک جوان بتواند در سال های اولیه جوانی خویش به شغل مورد دلخواه خود برسد.

در پایان، پرداختن به این مسئله خالی از لطف نیست که رسیدن به توسعه پایدار سبب می شود که هر شخصی بتواند شغل مورد دلخواه خود را بدست بیاورد و آن را حفظ کند و راهی است برای پایان دادن به معظل بیکاری جوانان و فرصت دادن به آن ها تا بتوانند پتانسیل های بالقوه خود را بالفعل کنند.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون