کد خبر: ۱۳۴۸۲
۱۷:۵۳ -۲۲ دی ۱۳۹۶
فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت ایران پرداخته و در آن با بهنام یخچالی گفت‌وگویی داشته‌است. ستاره جوان تیم ملی گفته که ایران در انتظار بازی با عراق است تا انتقام بازی رفت را بگیرد.
ورزش و جوان- پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی بسکتبال از اسفند شروع می‌شود و تیم ملی ایران در قزاقستان به مصاف این تیم می‌رود و سپس در تهران میزبان عراق خواهد بود. فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به وضعیت تیم ملی پرداخته و با بهنام یخچالی نیز گفت‌وگویی داشته است.
در گزارش فیبا آمده‌ است:
زمانی که تیم ملی ایران برابر عراق در دیدار اول انتخابی جام جهانی مغلوب شد بهنام یخچالی در ترکیب نبود و به دلیل آسیب‌دیدگی استراحت می‌کرد. او بازی را در خانه دیده و به دلیل آسیب نمی‌توانسته در کنار هم‌تیمی‌هایش باشد و مبارزه کند.
او درباره این اتفاق می‌گوید: "پیش از بازی اول و سفر تیم ملی به اردن مصدوم شدم. اما اکنون کاملا شرایطم خوب است و در ادامه رقابت‌ها تیم ملی را همراهی خواهم کرد."
فوروارد توانمند بسکتبال ایران با میانگین ۱۶ امتیاز، ۴.۳ ریباند و ۳.۷ سه امتیازی در هر مسابقه در کاپ‌آسیای لبنان به خوبی ثابت کرده که همیشه بازیکنی توانمند بوده و می‌توانست در هر بازی تیم ملی را کمک کند. او معتقد است که ایران در اولین دیدارش از انتخابی جام جهانی آماده نبود اما در ادامه بهتر شد و توانست با حمایت هواداران قطر را در تهران شکست دهد.
یخچالی توضیح می‌دهد: "در اولین بازی واقعا خوب کار نکردیم. تیم ملی از نظر روانی هم آماده نبود. اما در مسابقه دوم با حمایت تماشاگران‌مان در ایران به مصاف قطر رفتیم. ما برای بازی دوم انگیزه بسیار زیادی داشتیم به خصوص این که اولین رقابت را باخته بودیم و می‌خواستیم جبران کنیم و در نهایت نیز قطر را شکست دادیم."
اکنون یخچالی و تیم ملی به پنجره دوم مسابقات انتخابی نگاه می‌کنند. جایی که ابتدا باید در قزاقستان به مصاف این تیم بروند و سپس در تهران برابر عراق بازی کنند. آن‌ها در مسابقه دوم تنها به یک چیز فکر می‌کنند و آن انتقام است.
یخچالی می‌گوید: "ما منتظر مسابقه برگشت برابر عراق هستیم و می‌خواهیم انتقام بگیریم. درباره قزاقستان نیز هنوز مسابقه‌ای از این تیم ندیده‌ایم. با این حال قطعا برنامه‌ریزی ویژه خواهیم داشت چون می‌دانیم که شکست دادن قزاقستان در برابر هوادارنش آسان نخواهد بود."
قطعا چیزی که دیدار دوم ایران با عراق را از مسابقه نخست متمایز می‌کند میزبانی تیم ملی ایران خواهد بود، نکته‌ای که یخچالی تاکید می‌کند تاثیر بسیار زیادی در عملکرد تیم ملی ایران خواهد داشت. او معقتد است که نحوه جدید مسابقات انتخابی جام جهانی یک شانس خوب است که تیم‌ها بتوانند در خانه خود نیز مسابقه بدهند.
او تاکید می‌کند: "این یک افتخار بزرگ است که برای تیم ملی کشورت به میدان بروی. نسل قبلی ما این شانس را نداشت که برابر حمایت تماشاگران ایران به میدان برود. خب این حس خیلی خوبی است که این امکان برای ما فراهم شده‌است. هم‌چنین فرصتی برای هواداران است که بتوانند تیم ملی ایران را حمایت کنند."

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون