کد خبر: ۱۲۴۸۶
۱۷:۰۴ -۱۷ آذر ۱۳۹۶
محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
محمدرضا مهدوی
ورزش و جوان- محمدرضا مهدوی مربی تیم دسته اولی اکسین البرز معتقد است استقلال مقابل سپاهان بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشت و با زدن این سه گل تا حد زیادی از زیر فشار انتقادات در امر گلزنی خارج شد. از این‌رو با این پیشکسوت استقلال به گفت‌وگو نشستیم تا ضمن ارزیابی بازی استقلال مقابل سپاهان نظر او را راجع حضور مهدی قائدی، سیدحسین حسینی، وینفرد شفر و گروه استقلال در جام باشگاه‌های آسیا بپرسیم.


ارزیابی خودتان را از بازی استقلال و سپاهان بفرمایید.
دیدن این بازی برای من بسیار لذت‌بخش بود، مخصوصاً اینکه استقلال توانست فوتبال خوبی را ارائه دهد. سپاهان در این بازی و در برخی مقاطع فوتبال خوبی را به نمایش گذاشت ولی این استقلال بود که توانست تاکتیک تیمی خود را بر بازی شاگردان کرانچار غالب کند. بازی فوتبال بازی با اشتباهات است و تیمی موفق می‌شود که از اشتباه حریف نهایت استفاده را ببرد و کمتر دچار اشتباه تیمی شود. در این بازی دروازه‌بان سپاهان با کم‌تجربگی فرصتی را به استقلال داد که توپ‌های خود را وارد دروازه تیم اصفهانی کند. گل اول و زودهنگام استقلال باعث شد تا خیلی زود آبی‌پوشان شارژ روحی شوند و همین موضوع در ادامه کار به استقلال کمک کرد. استقلال هم در این فصل و هم در فصل گذشته حملات سازماندهی شده خوبی را روی دروازه حریفان ترتیب داد اما در بسیاری از مواقع با بدشناسی روبرو شد که فکر می‌کنم بیشترین آمار زدن توپ به تیر دروازه مربوط به استقلال بود. در رابطه با سپاهان هم باید بگویم که در سالیان اخیر فوتبال خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و جزو تیم‌هایی است که روی زمین به بابرنامه کارهای تاکتیکی را ارائه می‌کند اما متاسفانه امسال نتوانسته به لحاظ نتیجه، عملکرد خوبی داشته باشد و امروز جایگاه واقعی سپاهان در جدول رتبه دوازدهم نیست. امیدوارم این تیم محبوب اصفهانی هم در نیم فصل دوم تقویت شود تا بتواند با بازی‌های خوبی که در گذشته همراه با نتیجه ارائه می‌داد به رتبه‌های بالای جدول برسد.

حضور مهدی قائدی در ترکیب اصلی استقلال چقدر به نتیجه گرفتن تیم کمک کرد؟
استفاده از مهره‌ها در هر بازی هنر سرمربی است. مهدی قائدی با اینکه خیلی جوان است اما با تکنیک بالای خود توانسته نظرها را به خودش جلب کند. قائدی در این مدت خیلی تلاش کرد که شفر به او اعتماد کند. همین که شفر او را در ترکیب اصلی قرار داد نشان می‌دهد که مرد کهنه‌کار آلمانی به جوانان تیمش اعتماد دارد و همین اعتماد در بازی با سپاهان که منجر به کسب سه امتیاز آبی پوشان شد به همگان ثابت کرد که استقلال جوان شده می‌تواند در ادامه لیگ روند صعودی خود را دنبال کند.

به نظر شما حضور شفر در استقلال باعث بالا رفتن تاکتیک تیمی شده است؟
شفر از یک دنیای حرفه‌ای پا به ایران گذاشته و از یک رزومه‌کاری خوبی برخوردار است. به مرور زمان این مربی آلمانی به تیم و بازیکنان بیشتر آشنا شد و امروز می‌بینیم که استقلال با کلین شیت‌های پیاپی خود تا حدودی نتایج دلخواه خودش را گرفته است. در کل استقلال در هفته‌های اخیر با مربیگری شفر خوب کار کرده و همین موضوع حکایت از آن دارد که شفر کار خود را بلد است.

زدن سه گل به سپاهان و مخصوصاً گلزنی علی قربانی چقدر می‌توانند فشار افکار عمومی بابت عدم گلزنی تیم و مهاجمان را از روی دوش شفر بردارد؟
گل زیبای علی قربانی در دقایق ابتدایی فرصتی را ایجاد کرد که استقلالی‌ها هم روی به بازی منطقی بیاورند و هم تلاش کنند تا تعداد گل‌های خود را افزایش دهند. تصور من بر این است که این سه گل تماشایی تا حد زیادی استقلال را زیر فشار انتقادات بیرون آورد و آن‌ها در ادامه لیگ می‌توانند با آرامش بیشتری کار را دنبال کنند.
 
عملکرد سیدحسین حسینی را درون دروازه استقلال چطور ارزیابی می‌کنید؟
عملکرد حسینی به نوعی نقطه مقابل گلر سپاهان بود و در چند مرحله با واکنش‌های به موقعی که از خود داشت دروازه تیمش را بسته نگه داشت. این دروازه‌بان جوان روز به روز در حال پخته‌تر شدن است و داشتن رقیبی مثل مهدی رحمتی در پیشرفت او نقش بسزایی خواهد داشت.
 
استقلال در جام باشگاه‌های آسیا در گروه مرگ قرار گرفته است. به نظر شما شفر و شاگردانش می‌توانند از گروه خود صعود کنند؟
من به گروه مرگ اعتقاد ندارم. باید تفکر خود را حرفه‌ای کنیم و شرایطی را برای نمایندگان کشورمان بوجود آوریم که بتوانند مقابل رقبا قوی ظاهر شوند. در جام باشگاه‌های آسیا، رنگ‎‌ها مطرح نیست و همه نماینده ایران هستند و کل کشور باید حامی نمایندگانش باشد. علیرغم اینکه گروه استقلال نسبت به دیگر نمایندگان ما سخت‌تر است اما امیدوارم با شایستگی به دور بعد صعود کند. مطمئناً تجربه شفر در آسیا برای باشگاه حائز اهمیت است و این موضوع می‌تواند در طول مسابقات به کار استقلال بیاید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون