کد خبر: ۱۲۳۳۳
۰۱:۴۰ -۱۲ آذر ۱۳۹۶
علی لطیفی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
علی لطیفی
ورزش و جوان- علی لطیفی، مهاجم دهه هفتاد باشگاه استقلال و سرمربی کنونی تیم دسته اولی اکسین البرز در پاسخ به این که چرا مهاجمان استقلال در امر گلزنی ناکام هستند گفت: از نظر من مشکل این روزهای مهاجمان استقلال خیلی به مسائل فنی مربوط نمی‌شود و موثرترین دلیل عدم موفقیت آن‌ها، ریشه در موضوعات روحی و روانی دارد.

بنده به عنوان یکی از پیشکسوتان این باشگاه از همه هواداران تیم استقلال می‌خواهم فشار را از روی دوش مهاجمان تیم بردارند. به نظر اگر مهاجمان استقلال باور کنند که تحت فشار هواداران و حتی کادرفنی نیستند می‌توانند با خیال آسوده کار خود را دنبال کنند و به احتمال فراوان اگر این فضا مهیا شود پای آن‌ها به گلزنی باز خواهد شد.

شفر باید به طور اختصاصی با مهاجمان استقلال صحبت کند و برای آن‌ها وقت بگذارد. بی‌شک گفت‌وگوی مهاجمان و سرمربی تیم آن هم در یک فضای دوستانه این بازیکنان را به خودباوری می‌رساند.

وقتی تیمی گل نمی‌زند و اعتماد به نفس بازیکنان کاهش پیدا می‌کند باید شرایط را طوری رقم زد که این بی‌اعتماد به نفسی تبدیل به یک رویه درازمدت نشود. در این بین نقش کادرفنی برای خروج تیم و مخصوصا مهاجمان از این استرس بسیار کلیدی است.

مربیان بزرگ این توانمندی را دارند که وقتی تیمشان دچار اینچنین بحرانی شد با ارتباط منطقی که با بازیکنان برقرار می‌کنند شرایط را در ادامه مسابقات در جهت مثبتی تغییر می‌دهند.

بازیکنان همیشه از شرایط خوبی برخوردار نیستند و گاهی با افت روبرو می‌شوند و نباید توقع داشت که یک بازیکن همیشه در اوج باشد. بازیکنان در دوره فعالیت خود با فراز و فرودهای زیادی مواجه می‌شوند و هنر بازیکن و مربی، برگرداندن این شرایط است.

استقلال شفر به مراتب عملکرد بهتری را نسبت به استقلال منصوریان پیدا کرده است و دیگر شاهد شکست‌های متوالی آبی پوشان تهرانی نیستیم. امیدوارم این روند رو به جلویی که استقلال با حضور شفر پیدا کرده است ادامه داشته باشد و ببینیم که مهاجمان تیم به مرور خود را پیدا می‌کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
ان شاا... مشکل گلزنی استقلال حل شود.
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون