کد خبر: ۱۱۴
۰۱:۰۸ -۲۵ بهمن ۱۳۹۵
علی لطیفی در گفت‌وگو با ورزش و جوان:

تماشاگران استقلال برای منصوریان سنگ تمام گذاشتند / تعویض رامین رضاییان یک اشتباه بزرگ بود

علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش و جوان راجع به دربی 84 گفت: بازی از کیفیت بالایی برخوردار بود و این سطح بالای بازی در بین جوانان استقلال به مراتب بیشتر به چشم می آمد.
ورزش و جوان- علی لطیفی، پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزش و جوان راجع به دربی 84 گفت: بازی از کیفیت بالایی برخوردار بود و این سطح بالای بازی در بین جوانان استقلال به مراتب بیشتر به چشم می آمد.

هرچه قدر کادرفنی و بازیکنان استقلال در نیم فصل اول ضعیف ظاهر شدند اما در نیم فصل دوم شاهد شکوفایی آن ها هستیم. باید به منصوریان نمره قبولی داد که توانست به بهترین وجه از جوانان تیمش بهره بگیرد. برد استقلال مقابل السد قطر تاثیر بسیار بالایی روی روحیه استقلال گذاشت و من قبل از بازی هم معتقد بودم شانس استقلال برای پیروزی در دربی از پرسپولیس بیشتر است.

آبی‌پوشان در خطوط سه گانه عالی و با برنامه ظاهر شدند. حضور مهدی رحمتی در دروازه استقلال به لحاظ روحی و فنی وزنه ای سنگین برای استقلال بود. اگر تک به تک طارمی در نیمه دوم به گل تبدیل می شد شاید کار استقلال گره می خورد که رحمتی موفق شد اختلاف دو گل را همچنان پابرجا نگه دارد. در دفاع، پادوانی فوق العاده ظاهر شد و تقریباً تمام توپ ها را از روی دروازه استقلال رد کرد. در خط میانی هم نورافکن و ابراهیمی عملکرد مثبتی را از خودشان نشان دادند. در خط حمله هم کاوه رضایی به عنوان تک مهاجم هم در حفظ توپ و هم در خریدن زمان به نفع استقلال خوب عمل کرد و توانست در کورس ها خط دفاعی پرسپولیس را آزار دهد.

در مقابل و راجع به پرسپولیس باید گفت که عملکرد خط میانی این تیم خوب نبود و از همین نقطه آن ها ضربه اصلی را خوردند. در نیمه دوم، مسلمان و رفیعی توپ های زیادی را لو دادند و همین باعث تضعیف تیم برانکو شد. بنظرم اگر استقلال محتاط بازی نمی کرد می توانست از ضعف خط میانی پرسپولیس استفاده کند و گل های چهارم و پنجم را وارد دروازه بیرانوند کند.

تعویض رامین رضاییان یک اشتباه بزرگ بود زیرا استقلالی ها به عقب رفته بودند و رضاییان می توانست با سانترهای خطرناک خود به پرسپولیسی ها کمک کند. عملکرد ضعیف و دور از انتظار امیری هم به مشکلات پرسپولیس افزود و باعث شد سرخپوشان در نهایت نتیجه را به شاگردان منصوریان واگذار کنند.

به نظر من این برد به لحاظ جدولی به استقلال خیلی کمک کرد و حتی آن ها را برای قهرمانی امیدوار نگه خواهد داشت هرچند که صدرنشینی استقلال با توجه به اختلاف 10 امتیازی، کاری بسیار دشوار است.

شکست پرسپولیس در این دربی کار را برای شاگردان برانکو در ادامه لیگ سخت کرد زیرا در اکثر مواقع تیم بازنده در دربی به لحاظ روحی افت می کند و باعث می شود در دیدارهای بعدی هم موفق ظاهر نشود.

یقین دارم تیم استقلال با این بازی که انجام داد می تواند در ادامه لیگ پرفروغ ظاهر شود و نتایج خوبی را کسب کند. جا دارد به یک نکته مثبت هم از هواداران پرسپولیس اشاره کرد و آن هم اینست که پس از شکست، مردانه تیم خود را تشویق کردند و همین موضوع می تواند عاملی باشد که پرسپولیسی ها به لحاظ روحی خیلی تخریب نشوند. از طرف دیگر هم تماشاگران استقلال برای منصوریان سنگ تمام گذاشتند و در طول فصل پشت او و همکارانش را خالی نکردند که این موضوع هم می تواند قابل ستایش باشد.

در پایان امیدوارم هر دو تیم استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمان آسیا با قدرت در مقابل حریفانشان صف آرایی کنند و در این راستا با کسب نتایج لازم به دور بعد صعود کنند.
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
آبی دل
|
United States of America
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۵
0
0
برد استقلال مبارک همه آبی دلان
آخرین اخبار
گوناگون