کد خبر: ۱۱۳۲۴
۱۹:۳۴ -۱۰ آبان ۱۳۹۶
نایب رییس بسکتبال بانوان کم تجربگی را عامل باخت ملی‌پوشان دانست و امیدوار است یک سالن در اختیار بسکتبال بانوان قرار گیرد.

ورزش و جوانفاطمه کرم زاده درباره حضور تیم بسکتبال زیر ۱۶ سال دختران در سطح B رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: از وزیر ورزش و جوانان که باعث حضور دختران بسکتبالیست پس از ۳۸ سال در میادین بین‌المللی رسمی شد و همچنین تلاش‌های مشحون و محمدیان تشکر می‌کنم.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: پس از ۳۸ سال برای نخستین بار تیم دختران نوجوان ایرانی در یک رویداد رسمی حاضر شد که آمادگی چندانی نیز نداشت. اردوهای تیم‌ ‌ملی از اردیبهشت ماه برای حضور در قهرمانی آسیا تشکیل شد. نبود سالن معضل بزرگی برای بسکتبال است و اگر مشکل سالن نداشتیم در تمام رده‌های سنی اردوهای تیم‌ ‌ملی را برگزار می‌کردیم.

کرم زاده با اشاره به حضور تیم‌های قدرتمند هند و مالزی در گروه ایران، خاطر نشان کرد: مسابقات بسیار خوبی بود و ملی‌پوشان ایران تجربه خوبی را کسب کردند. برخی از بازیکنان برای نخستین بار از کشور خارج می‌شدند و هوای شرجی هند بازی با حجاب را برای بازیکنان سخت می‌کرد اما ملی‌پوشان ایرانی بسیار خوب بازی کردند. تیم هند از تیم‌های قدرتمندی است که در سطح A حضور  دارد و به دلیل غیبت یک ساله به سطح B نزول داشت. کم تجربگی عامل باخت ملی‌پوشان بود. این قول را می‌دهم که دختران بسکتبالیست ایران اگر تجربه داشتند حتما بر روی سکو قرار می‌گرفتند. تجربه در ورزش عامل بسیار مهمی است. ان‌شاء‌الله در رویدادهای آینده بازیکنان ایران توانایی خود را نشان خواهند داد.

کرم زاده در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌های فدراسیون در بخش بانوان ادامه‌ دار است یا خیر؟ بیان‌ کرد: حتما برنامه‌ها ادامه‌ دار خواهد بود. با توجه به حضور ملی‌پوشان در یک رویداد بین‌المللی قطعا اردوهای بیشتری را برگزار خواهیم کرد. اگر معضل سالن حل شود به موفقیت در میادین بین‌المللی دست خواهیم یافت و این قول را نیز می‌دهم که بازیکنان ایران پتانسیل‌ لازم را دارند.

کرم زاده در ادامه‌ افزود: تنها یک سالن وجود دارد که بخش مردان در تمام رده‌های سنی اردوها و مسابقات خود را در آن برگزار می‌کند. یک سالن کافی نیست، باید یک سالن نیز در اختیار بانوان قرار گیرد و ان‌شاء‌الله این مشکل نیز بر طرف خواهد شد.

نایب رییس بسکتبال بانوان در پایان از رسانه‌ها تشکر و بیان‌ کرد: در این مدت رسانه‌ها بسیار به بسکتبال بانوان کمک کرد ند و از آنها تشکر می‌کنم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون