کد خبر: ۱۱۰۳۸
۱۷:۴۸ -۰۱ آبان ۱۳۹۶
دبیر فدراسیون بسکتبال مشکلات بانکی و وجود تعطیلات را عامل حذف موقت دختران ایران از قهرمانی آسیا عنوان کرد.
ورزش و جوان- دختران ایران بعد از 37 سال امروز برای اولین بار و البته با موافقت فیبا در یک میدان بین المللی رودروی حریفان خود قرار می گیرند، میدانی سخت و پر از استرس برای دختران ایران زمین که برای اولین بار با پوشش اسلامی مقابل حریفان زورآزمایی می کنند.

 وقتی موافقت فیبا برای حضور بانوان بسکتبال صادر شد، اشتیاق وصف ناپذیری در بین اهالی بسکتبال به خصوص دخترانی که سال ها با تابلوی ورود ممنوع مواجه شده بودند به وجود آمد، حالا بعد از این موافقت و اولین تجربه نوجوانان دختر در مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان اتفاقی نادر و عجیب افتاد، تیم ملی دختران به دلیل بدهی فدراسیون بسکتبال به فیبا از جدول مسابقات کنار گذاشته شد!

این اتفاق در شرایطی که تیم ایران در لبنان حضور دارد و بازیکنان نوجوان ایران در تب و تاب اولین حضور بین المللی خودشان هستند تلخ و گزنده بود. هرچند که با رایزنی های سفیر ایران در لبنان این بدهی پرداخت شد و دختران ایران به جدول مسابقات برگشتند اما نظیر این اتفاق که در جام باشگاه های جهان برای تیم پتروشیمی رخ داد و این باشگاه برای حضور در مسابقات مجبور شد بدهی فدراسیون را پرداخت کند، نشان از بی برنامگی فدراسیون بسکتبال است، دخترانی که با امید و آرزو راهی لبنان شدند اما به دلیل بدهی از جدول حفظ شدند و اگر پادرمیانی ها نبود شاید تیم به ایران بر می گشت.

علی توفیق دبیر فدراسیون بسکتبال به پانا درباره جزییات پرداخت این بدهی گفت: خدا را شکر بدهی ایران توسط سفیر ایران در بیروت پرداخت شد و ما به دلیل مشکلات اداری و بانکی نتوانستیم این پول را جابه جا کنیم. البته مبلغ این بدهی آماده بود اما مشکلات ادارای و سیستم بانکی و تعطیلی دو روزه باعث شد روند کار کمی به تاخیر بیافتد.

وی ادامه داد: فدراسیون بسکتبال مبلغ 270 هزار دلار از یک شرکت لوازم ورزشی طلبکار بود به همین دلیل ما به این شرکت پیشنهاد دادیم این مبلغ را به سفارت ایران پرداخت و آنها این بدهی را به کنفدراسیون آسیا پرداخت کنند، اما متاسفانه مذاکرات ما با این شرکت به بن بست خورد و ما مجبور شدیم به سراغ وزیر ورزش برویم، وزیر هم از سفرای ایران در چین و ترکیه و همچنین لبنان خواست که به سرعت کار را پیگیری کنند تا بدهی ما به کنفدراسیون آسیا پرداخت و دختران به جدول مسابقات برگردند که خدا را شکر با همکاری و پیگیری همه این اتفاق افتاد و سفیر ایران در لبنان پول را پرداخت و دختران به جدول مسابقات برگشتند.

دبیر فدراسیون بسکتبال در پاسخ به اینکه چرا فدراسیون برای پرداخت این بدهی اقدام نکرد، عنوان کرد: همانطور که گفتم مبلغ آماده بود اما در جریان پول به فیبا ما دچار مشکلات و اختلالات سیستم بانکی شدیم و از آنجایی هم که به تعطیلات خوردیم این کار با تاخیر انجام شد و فدراسیون نتوانست این پول را پرداخت کند.

توفیق تاکید کرد: سفیر ایران در لبنان برای سرعت بخشیدن به کارها این مبلغ بدهی را پرداخت کرد و حالا فدراسیون در اسرع وقت عین مبلغ که معادل 325 هزار دلار است به حساب آنها می ریزد. 

توفیق در پایان گفت: متاسفانه برخی به این مسائل دامن می زنند و فدراسیون را متهم به بی برنامگی می کنند در حالی که پول ما آماده بود اما مشکلات ادارای و عدم اجازه برای جابه جایی پول نقد این مسائل را به وجود آورد. اگر شما همین الان پول نقدی را از کشور خودمان به حساب کشور دیگر انتقال دهید با مشکلاتی مواجه هستید تا پول به سلامت به مقصد برسد که البته خدا راشکر با همکاری سفیر ایران همه این موانع برطرف شد و دختران ایران امروز در اولین دیدار خود مقابل سریلانکا به میدان می روند.

منبع: پانا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون