کد خبر: ۱۰۹۰۱
۱۱:۰۳ -۲۷ مهر ۱۳۹۶
در اواسط نیم فصل اول لیگ یک قرار داریم و می توان با قاطعیت گفت که لیگ یک امسال باکیفیت ترین لیگ یک سال های اخیر است. دلایل اصلی این کیفیت را می توان در حضور سرمربیان جوان و بازیکنان باانگیزه دید. بسیاری از مربیان شاغل در لیگ یک سابقه حضور بر روی نیمکت های تیم های لیگ برتری را داشته اند و این موضوع راجع بسیاری از بازیکنان جام آزادگان هم صدق می کند.

بسیاری از تیم های لیگ یک قدرت خود را در جام حذفی به منصه ظهور گذاشتند و همه شاهد بودند که این تیم ها چطور توانستند کار تیم های لیگ برتری را گره بزنند. من معتقدم سه تیم انتهای جدولی لیگ برتر می باید به لیگ یک سقوط کنند و سه تیم بالای جدولی لیگ یک به لیگ برتر ورود پیدا کنند که متاسفانه این اتفاق نمی افتد زیرا بسیاری از تصمیم گیرندگان این موضوع مدیران تیم های لیگ برتری هستند. علیرغم کیفیت بالای لیگ یک، تنها دو تیم می توانند به لیگ برتر صعود پیدا کنند که به نظر من ظلم بزرگیست.

با تمام این تفاسیر، لیگ یک دارای ضعف هایی هم می باشد. به طور مثال با وجود سلامت کامل داورها اما سوت زدن ها گاهی با اشتباهات زیادی همراه است. موضوع جالب اینست که وقتی داوران لیگ برتری قضاوت خوبی را انجام نمی دهند برای تنبیه، آن ها را به لیگ یک روانه می کنند که اصلا تصمیم قابل قبولی نیست. یکی دیگر از ضعف های موجود در لیگ یک اینست که برخی تیم ها خیلی ضعیف هستند و برای اینکه بتوانند در مقابل تیم های مدعی نتیجه بگیرند دست به ضدفوتبال و وقت کشی می زنند که متاسفانه در بسیاری از مواقع، داورها هم برای جلوگیری از این مشکل نمی توانند کاری انجام دهند.

به هر حال لیگ یک جولانگاه بازیکنان مستعد و مربیان باانگیزه است. مسئولین باید اهمیتی بیش از این را به لیگ یک دهند زیرا توجه آن ها باعث می شود که این لیگ پویاتر شود و مطمئنا این وحدت رویه به فوتبال ملی کمک خواهد کرد. 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون