کد خبر: ۱۰۷۴۷
۱۷:۳۰ -۲۲ مهر ۱۳۹۶
فشردگی مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره اروپا و آمریکای جنوبی، فرصت برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگی به تیم ملی داده است.
ورزش و جوانپایان مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، باعث شد تیم ملی در تعطیلات اخیر بازی‌های ملی سراغ دو بازی دوستانه با توگو و روسیه برود. توگو، در مرحله نهایی انتخابی قاره آفریقا نبود و روسیه هم بخاطر میزبانی، قطعا در جام جهانی حاضر شرکت خواهد کرد. یک ماه دیگر، تعطیلات بعدی فیفاست و تیم ملی قصد دارد بازی‌های بزرگتری انجام دهد. بازی‌هایی که فدراسیون به کی‌روش قول آن را داده و با توجه به تقویم خالی بسیاری از کشورهای بزرگ اروپایی، شانس بالایی برای هماهنگی و برگزاری آن‌ها وجود دارد.

بسیاری از کشورهای بزرگ اروپا، تا روز آخر نمی‌دانستند یک ماه بعد باید در مرحله پلی آف به میدان بروند یا فرصت بازی دوستانه خواهند داشت. بنابراین، هیچ بازی در تقویم‌شان ثبت نکردند. تنها کشورهایی مثل آلمان، برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا و لهستان که خیلی زودتر صعودشان به جام جهانی قطعی شده بود از حالا، برای بازی‌های یک ماه بعدشان برنامه دارند و بیشترشان هم روبروی هم قرار خواهند گرفت.

هلند، ولز، شیلی، ترکیه، اوکراین و بوسنی، تیم‌های بزرگی بودند که تا روز آخر برای صعود به پلی آف رقابت کردند و حذف شدند. هیچکدام از آن‌ها، بازی برای یک ماه بعد در برنامه‌شان ندارند. علاوه بر آن‌ها، پرتغال و صربستان هم تا روز آخر از صدرنشینی مطمئن نبودند و آمادگی حضور در پلی آف را داشتند. بنابراین، در تقویم آن‌ها هم هیچ بازی دوستانه‌ای برای آبان ماه پیش بینی نشده است.

بازی با تیم‌هایی مثل پرتغال، هلند، شیلی یا صربستان فرصت بزرگی برای فوتبال ایران در راه آمادگی جام جهانی خواهد بود. فرصتی که نباید به سادگی، توسط فدراسیون از دست برود.

منبع: نود
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون