کد خبر: ۹۶۴۹
۱۶:۴۴ -۲۴ شهريور ۱۳۹۶
علیرضا معمری، کارشناس والیبال در گفت‌وگو با ورزش و جوان:
علیرضا معمری
ورزش و جوان- تیم‌ملی والیبال ایران در سومین دیدارش از رقابت‌های والیبال جام بزرگ قهرمانان جهان ۲۰۱۷ که در ژاپن برگزار می‌شود با نتیجه سه بر صفر برابر برزیل شکست خورد. در همین رابطه به سراغ علیرضا معمری یکی از کارشناسان برجسته والیبال کشورمان رفتیم تا نظرات وی را راجع بازی تیم ملی با برزیل جویا شویم.

معمری در گفت‌وگو با ورزش و جوان در رابطه با عملکرد تیم ملی والیبال در مقابل برزیل در مسابقات جام بزرگ قهرمانی قاره‌ها گفت: متاسفانه تفکری در تیم ملی والیبال وجود دارد که باعث شده یکسری از فرصت ها به راحتی از دست برود. سرمربی تیم ملی، هم در لیگ جهانی و هم در این تورنمنت، جوانگرایی را کنار گذاشته و می توان گفت که اصلا استفاده از جوان ها را در دستور کار تیم قرار نداده است. من به عنوان فردی که سال ها در والیبال هستم اصلا متوجه این کار نمی شوم و نمی دانم چرا این نگرش در تیم ملی ادامه پیدا کرده است. امروز به جرات می توان گفت که معنوی نژاد یکی از بهترین و جوان ترین بازیکنان والیبال ایران است و قابلیت برگرداندن بازی را هم دارد و این توانایی خود را هم در لیگ جهانی و هم در بازی گذشته نشان داد ولی عجیب است که امروز آقای کولاکویچ وی را از ابتدا در ترکیب تیم قرار نداد. احساس می کنم سرمربی تیم شجاعت لازم را به خرج نداد و خواست که ترکیب دستخوش تغییر قرار نگیرد.

اینکه امروز برزیل به راحتی در سه ست ما را شکست داد به خاطر اسم، اعتبار و تجربه آنهاست. برزیل پس از آنکه در دو ست ایران را شکست داد در ست سوم کمی بی انگیزه شد و از همین‌رو بچه های ما در همان شروع ست سوم 5 امتیاز جلو افتادند اما هرچه جلوتر رفتیم انگیزه اولیه به بازیکنان تیم برزیل تزریق شد و آن ها توانستند این ست را هم تصاحب کنند. گرفتن 10 امتیاز متوالی از ایران نشان از انگیزه بالا برزیل و افت روحی و روانی بازیکنان ما داشت.

سالهاست که در والیبال ایران بر روی 18 بازیکن به طور خاص برنامه ریزی شده و تا حد زیادی جوان‌ترها فراموش شده‌اند. در مسابقات لیگ جهانی گذشته و این تورنمنت خیلی از تیم ها بازیکنان جوان و کم تجربه تری را به میدان فرستادند ولی مربیان ما همچنان معتقدند که باید از باتجربه ها استفاده کنند. در اینکه بازیکنان باسابقه ما سرمایه تیم هستند شکی نیست ولی باید توجه داشت که جوان ترها را هم باید برای آینده ساخت. به نظر من بهتر است باتجربه ها در پست های حساس حضور داشته باشند ولی جوانان با انگیزه هم در دیگر پست ها به کار گرفته شوند که ان شاا... پشتوانه خوبی در آینده والیبال داشته باشیم.

به نظر می رسد چیزی به نام استراتژی در تیم ملی وجود ندارد و نوع نگاه به مسابقات، مقطعی است. ما چاره ای نداریم جز آنکه راه و حرکت خود را هدفمندتر کنیم و کمی از نتیجه گرایی مقطعی فاصله بگیریم.

انتظار من از آقایان اکبری و رضایی که امروز در کنار سرمربی تیم هستند اینست که با مشاوره های خود جوانگرایی را به تیم تزریق کنند و از سرمربی تیم بخواهند که در این راستا کمی شجاعت به خرج دهد.

موفقیت تیم ملی در دو بازی گذشته فوق العاده بود هرچند پیروزی ما در هر دو بازی در پنج ست رقم خورد ولی تلاش بچه ها قابل ستایش بود. امیدوارم با تدابیر خاصی که از این به بعد اندیشیده می شود شاهد اقتدار بیشتری در تیم ملی باشیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون