کد خبر: ۹۴۶
۱۲:۱۶ -۰۸ فروردين ۱۳۹۶
آشنایی با یک فوق ستاره

رونالدو مردی مریخی

هنگامی که رونالدو بعد از 18 سال دوران حرفه ای بی نظیر بالاخره تصمیم به خداحافظی گرفت، جهان فوتبال از دیدن هنرنمایی اسطوره ای بی بدیل محروم شد. دوران حرفه ای او در موفقیت های بی شمار و مصدومیت های ویران کننده خلاصه شده بود. او آمیزه ای از استفاده توانمند از قدرت، سرعت و توانایی گلزنی مادرزادی بود که همین خصلت ها موجب شد تا او در یادها ماندگار شود.
ورزش و جوان- هنگامی که رونالدو بعد از 18 سال دوران حرفه ای بی نظیر بالاخره تصمیم به خداحافظی گرفت، جهان فوتبال از دیدن هنرنمایی اسطوره ای بی بدیل محروم شد. دوران حرفه ای او در موفقیت های بی شمار و مصدومیت های ویران کننده خلاصه شده بود. او آمیزه ای از استفاده توانمند از قدرت، سرعت و توانایی گلزنی مادرزادی بود که همین خصلت ها موجب شد تا او در یادها ماندگار شود.
 
رونالدو مدافعان بزرگ زیادی از کشورهای هلند، اسپانیا، ایتالیا را نابود می کرد و توانست دو بار مدال طلای جام های جهانی 1994 و 2002 را به دست آورد و پس از میروسلاو کلوزه در رتبه دومین گلزن برتر تاریخ جام های جهانی قرار گرفت.

برزیل به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پای به مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه گذاشت، هدف آنها تکرار دو قهرمانی پیاپی در جام های جهانی بود، عنوانی که پیش از این هم در سال های 1958 و 1962 بدست آورده بودند. در بازی اول، آنها یک پیروزی خفیف برابر اسکاتلند بدست آورند و در بازی دوم با شکست دادن مراکش جواز حضور در مرحله حذفی جام جهانی را کسب کردند.
او در مورد جام جهانی 1998 اینچنین می گوید: با وجود مشکلی که قبل از بازی فینال مقابل میزبان رقابت ها برای من پیش آمد، من جام جهانی 1998 را موفقیت آمیز می دانم و از عملکرد خودم راضی هستم. ما اسیر بازیکن افسانه ای مانند زیدان شدیم و شکست خوردیم.
 
سالهای زیادی گذشته است و رونالدو با کوله باری از عنوان بین المللی تیمی و انفرادی، مصدومیت های پشت سرهم، تلاش و پشتکار فراوان برای بازگشت به میادین پس از هر مصدومیت و دو عنوان قهرمانی در جام های جهانی توانست کارنامه ای درخشان از خود بر جای بگذارد.

رونالدو در مورد رویای حضور در جام جهانی می گوید: رفتن به جام جهانی یک رویاست که برای من به واقعیت پیوسته است و من ادعا می کنم که 4 جام جهانی را تجربه کرده ام. در سال 1998 توپ طلای آدیداس را از آن خود کردم که این افتخارات برایم بسیار گرانبهاست.

در جام جهانی 2002، در حالی که رونالدو مصدومیت های پیاپی را پشت سر گذاشته بود، لوئیز فیلیپه اسکولاری به او اعتماد می کند و نام او را در فهرست نهایی برای حضور در جام جهانی قرار می دهد. رونالدو به خوبی جواب اعتماد سرمربی را می دهد و با به ثمر رساندن 8 گل موفق به کسب عنوان آقای گلی این رقابت ها می شود و با درخشش او نیز تیم ملی برزیل برای پنجمین بار قهرمان جهان می شود.

هنگامی که از او در مورد احتمال شکستن رکورد گلزنی او در جام های جهانی توسط میروسلاو کلوزه سوال شد، او پاسخ داد: "بگذارید واضح و بدون تعارف بگویم که هرگز دوست ندارم کلوزه رکورد مرا بشکند. حتی دوست ندارم هیچکس دیگری در آینده این رکورد را بشکند".

رونالدو در عرصه باشگاهی و ملی به تمامی عنوان و افتخارات تیمی و انفرادی دست یافت و با دستاوردهای درخشانی با دنیای فوتبال وداع کرد تا دنیای فوتبال برای همیشه از تماشای بازی های او محروم شود.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون