کد خبر: ۹۳۱۲
۱۳:۳۵ -۱۹ شهريور ۱۳۹۶
پس از نایب‌قهرمانی در آسیا

مرد طلایی رویینگ ایران: جیوگانیک کار بزرگی کرد / 8 مدال آسیایی کم نیست

سیاوش سعیدی با تمجید از عملکرد سرمربی رومانیایی تیم ملی قایقرانی گفت: با حمایت از این مربی در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتایج فوق‌العاده‌ای کسب خواهیم کرد.

ورزش و جوان- ملی‌پوش طلایی قایقرانی ایران درباره رقابت‌های رویینگ قهرمانی آسیا اظهار کرد: من هرچه از توانمندی‌های جیوگانیک رومانیایی بگویم کم گفته‌ام. این مربی واقعا فوق‌العاده است و نتایجی هم که در این مسابقات کسب کرد نشان داد که چقدر کارش را بلد است. ما برای چهار نفره سنگین وزن مشکل قایق داشتیم. یک قایق سبک وزن دختران را به ما دادند. نظر جیوگانیک این بود که اصلا با آن قایق مسابقه ندهیم چون حتی به فینال هم نمی‌رسیدیم. با این حال او تمام تلاشش را کرد تا همه چیز درست شود.

سعیدی ادامه داد: او تمام روز و شبش را برای تنظیم قایق گذاشته بود. ما سه قایق عوض کردیم و او برای تنظیم قایق‌ها تا دو روز وقت می‌گذاشت. من در عمر ورزشی‌ام ندیده بودم که یک مربی انقدر برای تیمش تلاش کند و برای تنظیم قایق وقت بگذارد. خدا را شکر که بالاخره با همان قایق به آب زدیم و واقعا بچه‌ها زور زدند و توانستیم به عنوان قایق نخست راهی فینال شویم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا همچنین گفت: برای فینال اما شرایط فرق داشت. جیوگانیک به ما گفت با این قایق مدال هم نمی‌گیرید چه برسد به طلا چون واقعا شرایط فینال فرق داشت و به همین دلیل دنبال راه چاره بود. همه ما اعصابمان خراب بود و نگران بودیم تا اینکه او با کویتی‌ها وارد مذاکره شد و قایق چهار نفره سبک وزن آنها را گرفت. دوباره دو روز برای تنظیم این قایق وقت گذاشت. ارتفاعش را درست کرد و بالاخره وقتی درونش نشستیم دیدیم که خوب است.

او با اشاره به فینال چهار نفره سنگین وزن بیان کرد: او واقعا زحمت کشید و بیشتر از همه به فکر ما بود. وقتی سر خط قرار گرفتیم با قدرت کار را شروع کردیم. نمی‌دانم این زور از کجا می‌آمد اما مشخص بود که بچه‌ها حداکثر توان خود را گذاشته‌اند. آنقدر خوب پارو زدیم که فاصله زیاد بود و دیگر آن فینیش نهایی را هم نزدیم و قهرمان شدیم.

سعیدی با بیان این موضوع که مربی رومانیایی فوق‌العاده‌است،‌تصریح کرد: زمانی که جیوگانیک به ایران آمد همه می‌گفتند یک مربی فوق‌العاده است اما من فکر نمی‌کردم که او تا این حد خوب باشد. به نظرم او یک جادوگر است. چطور می‌شود یک تیم را در دو ماه و نیم یا سه ماه نایب قهرمان آسیا کرد. 5 طلا، ‌2 نقره و یک برنز کم نیست. 8 مدال‌ آسیایی با این همه محدودیت کار بزرگی است که او انجام داده‌است.

ملی‌پوش رویینگ ایران افزود: او کار بزرگی انجام داده‌است. قطعا اگر حمایت شود و مشکلی نداشته باشد در بازی‌های آسیایی جاکارتا می‌تواند نتایج بهتری کسب کند. اکنون ملی‌پوشان رویینگ از نظر قدرت، تکنیک و استقامت هیچ چیزی کم ندارند و همه این را مدیون مربی رومانیایی هستیم. قطعا با حضور او در جاکارتا نیز موفق خواهیم شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون