کد خبر: ۹۲۰۲
۱۷:۰۰ -۲۱ بهمن ۱۴۰۰
دبیر علمی همایش ملی فرآورده‌های طبیعی موثر برعفونت‌های تنفسی از برگزاری یک همایش ملی با تمرکز بر همه‌گیری کرونا و نقش فراورده‌های طبیعی و گیاهی بر درمان این بیماری خبر داد.

گیاهان دارویی

نشان تجارت - محمد مظاهری با اعلام این خبر گفت: دانشکده علوم دانشگاه اصفهان با همکاری گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همایش ملی فرآورده‌های طبیعی مؤثر برعفونت‌های تنفسی را چهارم و پنجم اسفندماه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین عفونت‌های زمینه‌ساز اپیدمی‌ها و پاندمی‌ها در جهان، عفونت‌های مرتبط با دستگاه تنفسی هستند که به علت سرایت‌پذیری بالا، آسیب‌زایی قابل توجهی را بروز می‌دهند، نمونه بارز آن در دو سال اخیر بیماری کووید معرفی کرد و گفت: این بیماری کل جهان را از ابعاد مختلف تحت‌تأثیر قرار داده است.

دبیر علمی همایش ملی فرآورده‌های طبیعی مؤثر بر عفونت‌های تنفسی تأکید کرد: با توجه به شیوع پاندمی کرونا و از سویی دیگر اطلاعاتی که در شبکه‌های مجازی در خصوص تأثیر گیاهان بر درمان این بیماری ارائه می‌شود، سعی کردیم نظر کارشناسان و اندیشمندان این حوزه در خصوص تأثیر داروها و فراورده‌های گیاهی بر درمان بیماری کووید را براساس مطالعات انجام شده در اختیار عموم قرار دهیم.

مظاهری با اشاره به همایش‌های سالانه و ادواری دانشگاه اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: پیش از این دو همایش با محوریت موضوعات زنبور عسل و فرآورده‌های آن و قهوه، شکلات و شیرین کننده‌ها را برگزار کرده‌ایم.

وی محورهای همایش ملی فرآورده‌های طبیعی موثر بر عفونت‌های تنفسی را عفونت‌های تنفسی رایج در ایران، مطالعات مرتبط با پاندمی ویروس کرونا، اپیدمی‌های تنفسی در گذر تاریخ، فرهنگ و تمدن، نقش عفونت‌های تنفسی در گسترش بیماری‌های غیرعفونی، روش‌های کلاسیک درمان بیماری‌های تنفسی، نقش فرآورده‌های طبیعی در پیشگیری، درمان و کنترل عفونت‌های تنفسی،فرآورده‌های میکروبی، گیاهی و جانوری، نقش سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و جایگاه طب مکمل در مدیریت عفونت‌های تنفسی اعلام کرد.

دبیر علمی همایش ملی فرآورده‌های طبیعی مؤثر بر عفونت‌های تنفسی با بیان اینکه مقالات این کنفرانس در پایگاه‌های «سیویلیکا» و «ISC » نمایه می‌شود، گفت: تاکنون حدود ۷۰ مقاله دریافت شده و هنوز فرصت ارسال مقاله وجود دارد. حدود ۱۵ سخنرانی از بین مقالات برگزیده و سخنرانان ویژه از کشور و اصفهان در خصوص ویروس کرونا و بیماری کووید صحبت خواهند کرد.مصطفی قانعی و فرزین خوروش از سخنرانان ویژه این همایش هستند.

مظاهری همچنین از برگزاری کارگاه‌های تخصصی با محویریت موضوع کنفرانس در طول برگزاری کنفرانس خبر داد و گفت: کارگاه‌های «نقش خرما و فرآورده‌های جانبی در سلامت؛ باورها و واقعیت‌ها»، « کرم‌های گیاهی درمانی با مواد موثره گیاهی»، « گیاهان دارویی؛ کاشت، داشت، برداشت»، « چرا مقاله‌ام رد می‌شود؟»، «تهدید زیستی؛ سلامت و امنیت غذایی» و « ایجاد کسب و کار گیاهان دارویی در محیط واقعی کار» برگزار می‌شود.

منبع: بوق خبر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون