کد خبر: ۸۷۴۷
۲۳:۴۰ -۰۶ شهريور ۱۳۹۶
جوادی:

یکسری کشتی‌گیران باید بروند دنبال کار و زندگی‌شان

عضو شورای فنی کشتی آزاد با انتقاد شدید از عملکرد آزادکاران ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: یکسری از کشتی‌گیران بایدسراغ زندگیشان بروند.

ورزش و جوان- ابراهیم جوادی درباره نمایش ضعیف آزادکاران ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ پاریس، اظهار کرد: متاسفانه کشتی‌گیران ما خوب کار نکردند و علی‌رغم تجربیات خوبی که داشتند، برخی از آنها در لحظات پایانی مبارزه ناشیانه عمل کردند و نتیجه‌ را واگذار کردند. مثلا حسین خانی که از حریف ژاپنی چند امتیاز جلو بود، اما درست در ثانیه‌های آخر مغلوب شد. یا نصیری و محمدی که علی‌رغم تجربه‌ای که از حضور در مسابقات  تورنمنت‌های مختلف داشتند، اما تا این حد بد ظاهر شدند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد با اشاره به این که نمی‌توان تقصیر  نمایش ضعیف آزادکاران را به طور کامل بر گردن مربیان انداخت، گفت‌: فهم و درک کشتی‌گیر در این مواقع بسیار مهم است. وقتی حسین خانی با آن تجربه در دو ثانیه آخر نتیجه‌ را واگذار می‌کند، دیگر مربیان چه کار می‌توانند انجام دهند؟ یا احسان پور در سومین تجربه جهانی خود باید حداقل به مدال نقره جهان می‌رسید، اما متاسفانه یک دهم کشتی‌های انتخابی را در پاریس نگرفت. آخر پس این‌ها برای موفقیت در چه رویدادی تمرین می‌کنند و سختی می کشند؟ این همه فدراسیون  کشتی هزینه می‌کند، اما در نهایت اینها این طور جواب شان را می‌دهند. یزدانی را ببینید  که چطور روی تشک حاضر شد. طوری کشتی گرفت که حریفانش احساس کوچکی کردند، اما کشتی‌گیران دیگر ما اصلا مقابل حریفان خود جنگنده ظاهر نشدند، این همه فدراسیون و مربیان برایشان زحمت می‌کشند که شش ‌دقیقه جانانه مبارزه کنند، اما در آخرین لحظه می بازند.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد فدراسیون کشتی باید سرمایه‌گذاری بر روی نفرات امتحان پس داده را متوقف کند و به جای آن جوانان را مورد توجه ویژه‌تری قرار دهد، گفت‌: نظر ما هم ‌دقیقا همین است. این کشتی‌گیران به اندازه کافی میدان دیده‌اند و نتوانستند آن طور که انتظار می رفت جواب بدهند. وقتی قرار باشد که این‌ها ببازند، به جایشان کشتی‌گیران جوان را اعزام می‌کنیم که حداقل تجربه کسب کنند، کادرفنی تیم‌ ‌ملی باید به تهران بیاید تا دلایل آنها را برای این ناکامی بشنویم.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در ادامه‌ گفت‌وگو با ایسنا، درباره مهم‌ترین دلایل شکست آزادکاران ایران در این رقابت‌ها، اظهار کرد:وقتی کشتی‌گیری پنج ‌دقیقه جلو است و در آخر رقابت می بازد، دلیل آن چه می‌تواند باشد؟ میثم نصیری پنج ‌دقیقه مبارزه را برده بود و در عرض یک ‌دقیقه پیروزی را با شکست عوض کرد. ما بارها او را به مسابقات نمی بردیم. خیلی‌ها در آن زمان می گفتند که چرا حق اینها را نمی دهید. خب همان‌ها بیایند و ببینند که ما به این کشتی‌گیران میدان دادیم، اما آنها از پس کار بر نیامدند. یا رضا اطری که اصلا در این مسابقات کشتی نگرفت. این کشتی‌گیران اصلا به چه دردی خوردند؟ کاش تیم کامل به مسابقات نمی رفت، آیا بدتر از این می‌شد؟ این همه انرژی و سرمایه‌گذاری فدراسیون و مربیان را به هدر دادند و این طور کشتی گرفتند .

جوادی خاطر نشان کرد: حتما جلسه‌ای را با حضور کادرفنی تیم‌ ‌ملی و تمامی اعضای شورای فنی و شخص رسول خادم برگزار می‌کنیم تا تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم. یکسری به جای کشتی گرفتن  باید بروند به دنبال کار و زندگی شان . یک قهرمان وقتی مردانه نتیجه‌ را واگذار کند هیچ ایرادی ندارد و مردم ناراحت نمی‌شوند. شما در همین مسابقات فینال سنگین وزن را دیدید که چقدر زیبا و جانانه کشتی گرفتند. با این وزن سنگین بارها از یکدیگر زیرگیری کردند و در نهایت حریف کشتی‌گیر گرجستانی در ثانیه‌های آخر طاها آکگل، قهرمان جهان و  المپیک را برد و به سلطه او پایان داد. وقتی غیرت و تعصب ندارید بروید به سراغ کار و زندگی‌تان. یک قهرمان وقتی پیروز می‌شود نشاط به جامعه تزریق می‌کند و مردم به او افتخار می‌کنند، اما این‌ها باعث کسل شدن مردم می‌شوند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در احتمال تغییر در کادرفنی تیم‌ ‌ملی، گفت‌: به نظر من کادرفنی کار خود را انجام داده است وقتی کشتی‌گیر در دو ثانیه آخر می بازد آنها چه کاری می‌توانند انجام دهند؟ مربیان تمامی نکات لازم را به کشتی‌گیران گفته بودند والله زمان ما یک صدم اینها به ما توجه نمی‌شد. خودمان مربی خودمان بودیم، از متخصص تغذیه، روانشناس، فیزیوتراپ و ... هم هیچ خبری نبود و همه این‌ها را بر عهده خودمان داشتیم، اما روی تشک طوری کشتی می گرفتیم که مردم لذت ببرند. خود کشتی‌گیر باید بفهمد که دو ثانیه آخر چطور باید کشتی بگیرد و خودش را نگه دارد تا به حریف امتیاز ندهد. ضمن این که سرمربی تیم‌ ‌ملی در شش ماه نمی‌تواند معجزه کند.

جوادی در پایان تصریح کرد: باید گزارش کادرفنی تیم‌ ‌ملی را بشنویم و اگر نیاز باشد قطعا دست به تغییرات در کادر فنی خواهیم زد و هر چیزی را که به نفع کشتی ایران باشد را انجام می‌دهیم. چرا که کشتی آزاد آبروی ورزش ایران است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون