کد خبر: ۶۳۱
۱۱:۵۵ -۲۹ اسفند ۱۳۹۵
نابغه‌ای که کار را تمام کرد
زین الدین زیدان با توانایی ناب خود یوونتوس را به قهرمانی ایتالیا رساند. او با عملکرد خارق العاده خود در فینال جام جهانی 1998، یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ کشورش را رقم زد تا فرانسه بتواند با درهم کوبیدن برزیل قهرمان جهان شود، همچنین با هنرنمایی خود خروس ها را به قهرمانی جام ملت های اروپا در سال 2000 رساند. این ها همه گوشه ای از افتخارات این هنرمند دنیای فوتبال است.
ورزش و جوان- زین الدین زیدان با توانایی ناب خود یوونتوس را به قهرمانی ایتالیا رساند. او با عملکرد خارق العاده خود در فینال جام جهانی 1998، یکی از بزرگترین اتفاقات تاریخ کشورش را رقم زد تا فرانسه بتواند با درهم کوبیدن برزیل قهرمان جهان شود، همچنین با هنرنمایی خود خروس ها را به قهرمانی جام ملت های اروپا در سال 2000 رساند. این ها همه گوشه ای از افتخارات این هنرمند دنیای فوتبال است.

بازیساز 29 ساله یوونتوس که با درخشش خود در فصل 97-96 توانست با برتری در بازی فینال، قهرمان اروپا شود و دورتموند را با نتیجه 3-1 شکست دهند. البته 12 ماه بعد از رئال مادرید شکست خوردند. مردی از شهر مارسی که در سال 2002 دیگر در مقابل رئال مادرید نبود بلکه در عضویت آن ها بود. قوی های سفید در آن سال به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و در بازی نهایی می بایست به مصاف بایرلورکوزن از آلمان می رفتند. در آن سال لورکوزن در اوج آمادگی بود و ستارگانی چون لوسیو، برند اشنایدر، ایدرای باشتورک، اولیور نویل و میشائیل بالاک در آن تیم بودند و توانسته بودند منچستریونایتد و لیورپول را شکست دهند.

مسابقه نهایی در همیدن پارک شهر گلاسکو برگزار می شد، جایی که رئال مادرید در سال 1960 توانسته بود با برتری 7-3 بر اینتراخت فرانکفورت قهرمان اروپا شود، فینالی که به عنوان یکی از جادویی ترین فینال های تاریخ از آن یاد می شود.

بازی با گل زود هنگام رئال مادرید در دقیقه 8 در حال پیگیری بود که تنها 5 دقیقه بعد با یک ضربه سر بازی را به تساوی کشیده شد. بازی باب میل رئال مادرید پیش نمی رفت چرا که لوئیز فیگو ستاره آن ها با مصدومیت مواجه شد و زمین بازی را ترک کرد.

زیدان در این دیدار مانند یک هنرمند دریبل می زد و هنرنمایی می کرد تا اینکه در آستانه پایان نیمه اول بازی، ارسالی به محوطه جریمه لورکوزن صورت گرفت و زیدان که در داخل محوطه قرار داشت به زیبایی هر چه تمام تر ضربه ای به توپ زد، ضربه ای که بیشتر شبیه یک معجزه بود و نیازمند تکنیک خاصی بود. او توپ را وارد دروازه لورکوزن کرد تا رئال مادرید برای نهمین بار قهرمان اروپا شود.

کلوس تاپ مولر سرمربی لورکوزن در پایان بازی اینچنین گفت: تیم من مانند یک قهرمان واقعی بازی کرد، اما ماموریت آن ها ناتمام ماند چرا که ما اسیر یکی از منحصر به فردترین معجرات دنیای فوتبال در تاریخ این ورزش شدیم.

استیو مک منمن نیز اینگونه در مورد زیدان می گوید: من نمی دانم آیا بازیکنی در دنیا وجود دارد که بتواند اینگونه که زیدان گل را به ثمر رساند، گل بزند. او یک نابغه به تمام معناست.

مترجم: محمود ظهوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون