کد خبر: ۵۶۶۲۷
۱۳:۵۱ -۰۱ آبان ۱۴۰۳

پزشکیان: فیلترینگ برداشته می‌شود / آقای رئیس جمهور دقیقا کی؟

پزشکیان با تاکید گفت که فیلترینگ برداشته خواهد شد و افزود: درحال تفاهم با مجلس و قوه قضاییه هستیم تا این رویه تغییر کند.

فیلترینگ

نشان تجارت - رفع فیلترینگ از وعده‌های جدی پزشکیان در دوران تبلیغات انتخاباتی بود. وعده‌ای که انتظار می‌رفت زودتر از این‌ها محقق شود و عقب افتادن آن سبب بروز نارضایتی‌هایی از دولت شده است. مقامات دولتی، اما دائم از پایبندی به وعده‌ها گفته و تاکید دارند که در حال پیگیری هستند. خود رئیس جمهور، اما امروز قاطع‌تر از همکارانش در دولت – از سخنگو گرفته تا وزیر ارتباطات – پاسخ داد و تاکید کرد که حتما فیلترینگ برداشته خواهد شد.

مسعود پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره پایبندی به وعده‌های خود از جمله رفع فیلترینگ گفت: ما تا آخر به حرف‌هایی که زدیم پایبند هستیم. تلاش می‌کنیم که وعده‌ها را در عمل محقق کنیم. در ارتباط با فیلترینگ هم وزیر ارتباطات اطلاعات را جمع‌آوری کرده، این هفته در نشست سران گزارش دادند و قرار است که این هفته مجلس و قوه قضاییه و وزارت ارتباطا به جمع بندی برسند و بعد مراحل کار را انجام دهیم.
وی در پاسخ به اینکه دست دولت برای انجام این کار چقدر باز است؟ گفت: بحث کاملا کارشناسی است. این رویه به نفع مملکت است و باید تغییر کند. درباره نحوه تغییر هم داریم تفاهم می‌کنیم که با یک زبان و نگاه مشترک پیش بریم تا سوءتفاهم و اختلاف شکل نگیرد.
پزشکیان در واکنش به سوال مجدد و تاکید خبرنگار خانه ملت مبنی براینکه نهایتا فیلترینگ برداشته می‌شود یا نه گفت: گفتم که آره، داریم کار می‌کنیم.
سوالی که خبرنگار نپرسد و پزشکیان هم نگفت، اما این بود که پروسه تفاهم و تلاش برای یافتن نگاه مشترک با دیگر دستگاه‌ها چقدر زمان می‌برد و ما تا کی باید صبوری کنیم؟

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون