کد خبر: ۵۵۷۷۸
۰۴:۰۰ -۰۳ مهر ۱۴۰۳

ظاهر جدید فیدیبو/ چطور و چرا فیدیبو تغییر شکل داد؟

فیدیبو همزمان با برگزاری جشن ۱۰ سالگی خود، مسیری تازه را آغاز کرد. در این رویداد با رونمایی از برند جدید فیدیبو به برگزیدگان اولین دوره جشنواره فیل جوایزی اهدا شد.

ظاهر جدید فیدیبو/ چطور و چرا فیدیبو تغییر شکل داد؟

نشان تجارت - در جشن ۱۰سالگی فیدیبو، درباره مسیری که تا به امروز پرداخته شد و در مورد مسائل آینده این حوزه از دسترسی‌پذیری تا تعیین شکل مصرف محتوا سخن به میان آمد. امیر بهدانی، مدیرعامل فیدیبو، از دغدغه‌های فیدیبو گفت. او اشاره کرد، در خرداد ۱۴۰۲ در تعریف فیدیبو درگیر چالش جدی شدند. هرکس به سهم خود تعریف متفاوتی داشت و بعد از آن جلسه، فیدیبو به این نتیجه رسید که مخاطبان نیازهای جدیدی خواهند داشت. و باید فصل جدیدی برای فیدیبو آغاز کرد.

چیزی بیشتر از یک کتاب‌فروشی آنلاین

مریم خدادوستان، مدیر برند فیدیبو، در مورد جلسه مذکور گفت: «تمام مدیران در مورد تغییر فیدیبو اتفاق نظر داشتند. بعد از نظرسنجی به این نتیجه رسیدیم که کاربران چیزی بیشتر از یک کتاب‌فروشی آنلاین می‌خواهند. مانع دشوار این بود که باید ذهنیت و هویت برند را تغییر می‌دادیم. تعامل بیشتر و اجتماع‌سازی مدنظر ما بود و بعد از صحبت با کاربران، به این نتیجه رسیدیم که بین کاربران ارتباط بیشتری برقرار کنیم. تغییرات زیادی باید انجام می‌شد. زیرساخت‌های زیادی به اپلیکیشن اضافه شد. سختی‌اش این بود که باید ظاهر فیدیبو عوض می‌شد تا نسل حدید را درگیر خود کند. در نتیجه‌ی تعاملات زیادی با کاربران تصمیم گرفتیم فیدیبو را تبدیل به پلتفرم کنیم تا زمانی که یک کتاب در آن پخش می‌شود، نقطه اتصال تمام خوانندگان شود.»

حسین سبحانی مدیر محتوایی فیدیبو، به عنوان میزبان این رویداد، داستان زمینه شکل‌گیری اولین دوره جایزه کتاب الکترونیک و صوتی فیل را برای حضار تعریف کرد. سپس مصطفی میرنوری، مدیر مارکتینگ فیدیبو و دبیر جایزه فیل، بیانیه این جشنواره را قرائت کرد.

در این بیانیه به جای خالی تقدیر از فعالان کتاب صوتی اشاره و به چالش‌های این برگزاری این جایزه پرداخته شد. داوری اولین دوره به صورت غیررسمی، خوانندگان و مخاطبان فیدیبو بودند که با شرکت در نظرسنجی‌ها در انتخاب برگزیدگان سهیم شدند.

به‌زودی فیدیبو تبدیل به پلتفرمی برای تعامل بیشتر کاربران خواهد شد. فیدیبو تاکنون به عنوان بستری برای نشر و کشف محتوای کتاب الکترونیک شناخته می‌شد و حالا با دگرگونی‌های عظیم قصد دارد در مسیر تازه‌ای شروع به فعالیت کند.

بخش اهدای جوایز:

پرمخاطب‌ترین نویسنده داستانی ایرانی: محمود دولت‌آبادی

پرمخاطب‌ترین ناشر الکترونیک کودک و نوجوان: انتشارات پرتقال

پرمخاطب‌ترین ناشر الکترونیک غیرداستانی: انتشارات ققنوس

محبوب‌ترین ناشر الکترونیک غیرداستانی: نشر نی

پرمخاطب‌ترین ناشر الکترونیک داستانی: نشر چشمه

محبوب‌ترین ناشر الکترونیک داستانی: انتشارات نیلوفر

پرمخاطب‌ترین کتاب غیرداستانی خارجی: کتاب قدرت بی‌قدرتان

پرمخاطب‌ترین کتاب غیرداستانی ایرانی: هل اول، صادق‌الحسینی

پرمخاطب‌ترین کتاب داستان خارجی: وقتی نیچه گریست

پرمخاطب‌ترین کتاب داستان ایرانی: دایی جان ناپلئون

برگزیدگان در بخش کتاب صوتی

پرمخاطب‌ترین ناشر صوتی کتاب کودک و نوجوان: آی قصه

پرمخاطب‌ترین سریال صوتی کودک و نوجوان: شهر آی‌قصه

پرمخاطب‌ترین ناشر صوتی غیرداستانی: ماه‌آوا

محبوب‌ترین ناشر صوتی غیرداستانی: نوین کتاب

پرمخاطب‌ترین ناشر صوتی داستانی: آوانامه

محبوب‌ترین ناشر صوتی داستانی: رادیو گوشه

پرمخاطب‌ترین کتاب صوتی غیرداستانی: هنر شفافیت اندیشیدن- عادل فردوسی پور

پرمخاطب‌ترین کتاب صوتی غیرداستانی ایرانی: از قیطریه تا اورنج کانتی- رضا کیانیان و فاطمه معتمد آریا

پرمخاطب‌ترین کتاب صوتی خارجی: مغازه خودکشی- هوتن شکیبا

پرمخاطب‌ترین کتاب صوتی داستانی ایرانی: کلیدر- گروه گویندگان

بهترین کارگردان کتاب صوتی: آرمان سلطان‌زاده- کلیدر

بهترین موسیقی کتاب صوتی: فردین خلعتبری- خون مرده

پرمخاطب‌ترین گوینده‌ زن غیرداستانی: شهره روحی

پرمخاطب‌ترین گوینده مرد غیرداستانی: عادل فردوسی‌پور

پرمخاطب‌ترین گوینده مرد داستانی: آرمان سلطان‌زاده

پرمخاطب‌ترین سریال صوتی: مهام میقانی، تهران؛ فصل پیاده‌روی‌های طولانی

پرمخاطب‌ترین نویسنده نسل جوان: امیرعلی نبویان

پرمخاطب‌ترین مترجم غیرداستانی: حسن کامشاد

پرمخاطب‌ترین مترجم داستانی: سروش حبیبی

پرمخاطب‌ترین نویسنده غیرداستانی: شفیعی کدکنی

فعالان حوزه کتاب

در بخش پایانی این رویداد، از فعالانی که مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بودند به همین مناسبت تقدیر شد. نام این فعالان عبارت‌ است از: آذرخش مکری، سروش صحت، مجتبی شکوری، گلاره عباسی و شرمین نادری.

برچسب‌ها:
ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون