کد خبر: ۵۳۷۱۰
۱۰:۴۴ -۲۶ خرداد ۱۴۰۳

موج حمایت از پزشکیان فراگیر می‌شود؟

در شرایطی که یکی از مهم‌ترین ابهامات در انتخابات پیش رو، نحوه کنشگری سیدمحمد خاتمی و چگونگی حمایت او از مسعود پزشکیان بود، حمایت تمام قد رهبر اصلاحات از نامزدی پزشکیان نشان داد که جریان اصلاحات با تمام ظرفیت‌های ممکن پشت سر پزشکیان ایستاده است.

موج حمایت از پزشکیان فراگیر می‌شود؟

نشان تجارت - رسانه‌ها در روز پنجشنبه خبر دادند که «سیدمحمد خاتمی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در مراسم ختم دکتر میلی منفرد که در مسجد نور برگزار شد، در کنار هم دیده شدند.»

در این دیدار، رییس دولت اصلاحات با تقدیر از ساده‌زیستی، پاکدستی، مردم‌گرایی، شجاعت و پایبندی آقای پزشکیان به موازین اخلاقی، اظهار امیدواری کرد تا جامعه خواستار تحول و اصلاح رویکرد‌ها و رویه‌های حاکم؛ برنامه‌ها، اولویت‌ها و گروه همکاران ایشان را در جهت خواسته‌های خود ببیند و اعتماد جامعه به دولت و انتخابات برگردد. سیدمحمد خاتمی گفت: «همان‌گونه که پیش از تأیید صلاحیت نامزد‌ها گفته‌ام، خود را متعهد به حمایت از نامزد‌های جبهه اصلاحات می‌دانم.

حال با ابراز تأسف از ردّ ناموجه بسیاری از نامزد‌های شایسته، اعلام می‌کنم که به عنوان یک شهروند طالب خیر و صلاح ملت و اصلاح امور، به آقای پزشکیان رأی خواهم داد.» این دیدار، اما هر اندازه که فعالان مدنی، گروه سمپات اصلاح‌طلبان، استادان دانشگاه و بخش گسترده‌ای از شهروندان را به وجد آورد با واکنش برخی افراد و گروه‌های رادیکال نیز مواجه شد.

فرزند علیرضا پناهیان در یک توییت، به دیدار مسعود پزشکیان و سیدمحمد خاتمی در حاشیه مراسم ترحیم جعفر میلی‌منفرد واکنش نشان داد. در یک نمونه از واکنش‌ها، رضا پناهیان فرزند علیرضا پناهیان در توییتی نسبت به دیدار مسعود پزشکیان و سیدمحمد خاتمی در حاشیه مراسم ترحیم جعفر میلی‌منفرد واکنش نشان داد و به طعنه نوشت: «این‌ها همه با هم برای امریکان البته.» این توییت پناهیان بازخورد‌های منفی بسیاری در میان کاربران ایجاد کرد. بسیاری از کاربران با اشاره به اینکه تندرو‌ها مسوول معضلات امروز کشور هستند، خواستار توضیح پناهیان در خصوص نقش پدرش در بروز مشکلات شدند. چهره دیگری که به دیدار خاتمی با پزشکیان واکنش نشان داد، محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب بود.

ابطحی با انتشار عکسی از پزشکیان، نوه‌ها و دختر و پسر ایشان در افطاری رهبر اصلاحات در واکنش به حمایت سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ‏اعلام نظر آقای خاتمی در مورد رای دادن به دکتر پزشکیان نقطه عطفی در انتخابات این دوره است. هیچ کس ادعا نمی‌کند که رییس‌جمهور، هر که باشد می‌تواند معجزه کند، اما وقتی سیداصلاحات که بهترین دوران اقتصادی و سیاسی و اجتماعی را در کارنامه دوران ریاست‌جمهوری‌اش داشته است، رسما هم در انتخابات شرکت می‌کند و هم به پزشکیان رأی می‌دهد، تلاش برای رأی‌آوری پزشکیان، تلاش برای زنده نگه داشتن دستاورد‌های مردم محور و آزادی‌خواهانه دوران اصلاحات است. نسل‌های موجود در این نزدیک به ۳۰ سال خیلی دروغ تاریخی در مورد دوران آقای خاتمی شنیده‌اند، اما به نسل جدید توصیه می‌کنم در مورد دوران اصلاحات کمی مطالعه کنند

با رأی ندادن وضع موجود تثبیت می‌شود. با رأی به پزشکیان بعد از اعلام خاتمی امکان وزیدن نسیم اصلاحی و آزادیخواهانه آن دوران وجود دارد. جوهر وجودی پزشکیان اصلاح‌طلب، عدالت محور و مردم‌سالار است. ابطحی در انتهای این توییت در شرح عکس نوشت: عکس از خودم، در افطاری آقای خاتمی به وزرا، (پزشکیان و دختر و خانواده‌های‌شان)

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون