کد خبر: ۵۳۵۹۳
۰۴:۰۰ -۲۰ خرداد ۱۴۰۳

۱۳.۶ میلیارد دلار از ابتدای سال ارز مورد نیاز واردات تامین شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: از اول فروردین ماه تا هجدهم خرداد ماه، ۱۳ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

۱۳.۶ میلیارد دلار از ابتدای سال ارز مورد نیاز واردات تامین شد

نشان تجارت - اصغر بالسینی در یک برنامه تلویزیونی به میزان تامین ارز مورد نیاز کالاهای اساسی از ابتدای سال جاری تا امروز اشاره کرد و گفت: برای کالاهای اساسی سه میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار، ‌برای کالاهای تجاری و بازرگانی مبلغ هفت میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار و برای خدمات ۲۹۵ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات دو میلیارد و ۳۵۶ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

وی افزود: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی مبلغ دو میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی مبلغ ۵۱۹ میلیون دلار و در مجموع سه میلیارد و ۳۲۹ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شده است.

۱۳.۶ میلیارد دلار از ابتدای سال ارز مورد نیاز واردات تامین شد

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران خاطرنشان کرد: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل یک میلیارد و ۵۵ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۵۳۸ میلیون دلار، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» معادل ۵۹۲ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۳۶۵ میلیون دلار صورت گرفته است و این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۵۸۷، ۱۲۱، ۴۴۳، ۴۱۶ و ۲۱ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز هجدهم خرداد ماه سال جاری دریافت کرده‌اند. همچنین، علاوه بر این گروه‌ها، مبلغ ۳ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز نیمایی و ۷۶۸ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

بالسینی از برگزاری دوازدهمین حراج سکه در روز دوشنبه ۲۱ خردادماه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران خبر داد و افزود: در روز ۱۹ خرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۵ هزار و ۲۸۸ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۹۴۳ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۳۳۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۳۲۵ تومان، یورور با نرخ ۴۵ هزار و ۷۴۱ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۲۵ تومان بود.  

وی در پایان گفت: میانگین موزون نرخ ارز یک ماهه منتهی به ۱۹ خرداد، ۳۷ هزار و ۴۹۴ تومان برای دلار، ۴۰ هزار و ۲۰۵ تومان برای یورو، ۱۰ هزار و ۲۰۹ تومان برای درهم و ۵ هزار و ۱۷۴ تومان برای یوآن محاسبه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار
گوناگون