کد خبر: ۵۲۲۹۱
۱۳:۰۰ -۱۹ فروردين ۱۴۰۳
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری از انجام سه حمله شبانه توسط متخلفان با استفاده از سلاح شکاری ساچمه‌زن به سمت منزل نیروهای جنگلبانی شهرستان‌های آمل و گلوگاه در محدوده شرق استان، طی سه هفته اخیر (از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳) خبر داد.

جنگل‌بانان

نشان تجارت - «سرهنگ مجید ذکریایی» در گفت‌وگویی از حمله متخلفان به منزل دو نفر از پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آمل در ساعات پایانی جمعه شب (۱۷ فروردین) خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته حدود ساعت ۰۰:۳۰ تا ۱ بامداد، عده‌ای با هویت نامعلوم در اقدامی تلافی‌جویانه و سازمان‌یافته نسبت به تیراندازی به سمت منزل مسکونی فرمانده عملیات یگان حفاظت منابع طبیعی آمل و یک نفر دیگر از پرسنل یگان حفاظت شهرستان در روستای اسکومحله منطقه امامزاداه عبدالله (ع) شهرستان آمل اقدام کردند.

وی افزود: این اقدام که با سلاح شکاری ساچمه‌زنی انجام شد، بخشی از پنجره‌ها، درب و دیوار منزل نیرو‌های جنگلبانی شهرستان آمل را تخریب کرد و همچنین منجر به ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده این عزیزان شد. در همین راستا، موضوع در اسرع وقت به پلیس ۱۱۰ اعلام شد و نیرو‌های پاسگاه انتظامی حوزه اسحتفاظی مربوطه بلافاصله در محل حضور پیدا کردند و در حال حاضر، روند رسیدگی به پرونده در فرماندهی انتظامی شهرستان آمل در دست بررسی قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری گفت: ضاربان حمله به منزل مسکونی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی آمل با استفاده از تاریکی شب متواری شدند، ولی یقینا این افراد با انجام کار‌های اطلاعاتی پلیس در آینده نزدیک دستگیر خواهند شد. در حال حاضر ضمن دلجویی از خانواده محترم این عزیزان، دستورات لازم از سوی دادستان شهرستان صادر شده و شناسایی و تعقیب متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

۸ حمله به نیرو‌ها و مقر‌های یگان حفاظت منابع طبیعی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران – ساری ادامه داد: یگان حفاظت منابع طبیعی طی ماه‌های اخیر در سراسر کشور از جمله در استان مازندران، در راستای تشدید مقابله با متخلفان حوزه منابع طبیعی بخصوص قاچاقچیان چوب و زمین‌خواران، اقدامات بازدارنده‌ای را انجام داده است که در این زمینه، سه باند قاچاق چوب در روز‌های پایانی سال گذشته در محدوده شرق استان شناسایی شدند. در چنین شرایطی، با توجه به این که با افزایش شدت عمل یگان حفاظت منابع طبیعی، منافع باند‌های سازمان‌یافته متخلف به خطر افتاده است، این افراد به قصد انتقام‌جویی و با هدف ناامید کردن نیرو‌های یگان از انجام وظایف خود، به صرافت حمله به سمت نیرو‌های ما و حتی منزل شخصی آن‌ها افتاده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از هشت مورد حمله صورت‌گرفته به سمت نیرو‌ها و مقر‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده شرق مازندران طی سه هفته اخیر، سه مورد از این تعرض‌ها مربوط به حمله به منزل مسکونی پرسنل یگان حفاظت و تهدید و ارعاب نیرو‌های ما و خانواده‌های آن‌ها بوده است. در گذشته نیز تعرض‌هایی به باغ‌ها یا مزارع شخصی نیرو‌های ما انجام شده بود و به نظر می‌رسد متخلفان قصد دارند که با انجام این کارها، پرسنل یگان حفاظت منابع طبیعی را در انجام وظایف محوله دلسرد کنند که البته هیچ‌گاه در رسیدن به این هدف موفق نخواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون