کد خبر: ۵۱۲۱۶
۱۶:۵۳ -۰۷ اسفند ۱۴۰۲
مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد گفت: چند صباحی دیگر تا عید و ماه مبارک رمضان باقی مانده است و باید قبول کنیم مبلغ عیدی که برای کارمندان و بازنشستگان درنظر گرفتند، حتی پول میوه شب عید خانواده‌ آنها هم نمی‌شود و این روند، بی‌حرمتی به مردم است.

عیدی کارمندان و بازنشستگان

نشان تجارت - محمد آیتی: در حالی که سال ۱۴۰۲، یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی و معیشتی برای عموم مردم بود، قشر کارمند، کارگر و بازنشسته تا حدی به عیدی پایان سال دل بسته بودند تا شاید بتوانند کمی مشکلات خود را به این واسطه حل کنند، اما مبالغ عیدی کارمندان و بازنشستگان برای سال جاری دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، آن هم در این اوضاع آشفته اقتصادی، آب سردی بر پیکر افرادی بود که روی این مبلغ، حساب کرده بودند.

در همین خصوص، مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد به اقتصاد۲۴ گفت: متاسفانه در کشور ما، تورم بیش از ۵۰ درصد است و افزایش حقوق، نصف این تورم است. این دو رقم به تنهایی کافیست که متوجه شویم، کار همخوانی ندارد و این روند در پیش گرفته شده از اصل و اساس ایراد دارد.

وی افزود: در حال حاضر، مشکل معیشتی برای همه قابل لمس است؛ چه بازنشستگان، چه کارمندان، چه کارگران، چه افراد فعال در بخش خصوصی. عیدی برای کارمند و کارگر باید رقمی باشد که به یک درد برای فرد و خانواده‌اش بخورد. از طرفی، به نظر من، مسئولان بابت مبلغ کم عیدی که می‌توانند به کارمندان و بازنشستگان بدهند، ضرورت دارد که عذرخواهی کنند تا این رقم واریزی برای مردم، توهین‌آمیز نباشد و این حداقل کاری است که تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان و مدیران اجرایی می‌توانند صورت دهند.

مرتضی محمودوند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مبلغ درنظر گرفته شده برای کارمندان و بازنشستگان تحت عنوان عیدی، واقعاً رقم کم و ظالمانه‌ای است و آقایان باید بگویند تنها این از دست ما برمی‌آید، نه اینکه بگویند ما یک افزایش حقوق و عیدی نسبت به قبل اعمال کردیم و عمل خود را توجیه کنند.

برخی مسئولان به صورت هدفمند در حال ضربه زدن به کشور هستند

محمودوند اظهار داشت: من در صحن علنی مجلس گفته‌ام، که آقایان به زن و بچه مردم رحم کنند تا خدا به زن و بچه‌های آن‌ها رحم کند. به نظر من کاملاً شدنی است که کاغذبازی و بوروکراسی پیچیده اداری را کنار بزنیم و به درد مردم و از جمله بازنشستگان برسیم. به باور من، برخی از مسئولان نمی‌خواهند رویه‌ها تغییر کند یا عده‌ای از آن‌ها هدفمند در حال ضربه زدن به کشور هستند و یا بعضی از آن‌ها اساساً عرضه کار کردن و حل مشکلات مردم را ندارند.

وی یادآور شد: ما افرادی را در کشور داریم که مدیر هستند، یعنی ریسک می‌کنند و خود را در دردسر می‌اندازند، اما یک گره‌ای از مشکلات مردم را باز می‌کنند. رهبر انقلاب هم فرمودند مدیری که ریسک نکند و خودش را برای مردم به خطر نیاندازد، مدیر نیست. از این‌رو، بهتر است خیلی از مدیران کنونی، اگر وجدان دارند، مسلمان هستند و خدا را به وحدانیت می‌شناسند، بروند در خانه‌های خود بنشینند تا به مردم آسیب کمتری وارد شود.

نماینده خرم‌آباد گفت: چند صباحی دیگر تا عید و ماه مبارک رمضان باقی مانده است و باید قبول کنیم مبلغ عیدی که برای کارمندان و بازنشستگان درنظر گرفتند، حتی پول میوه شب عید خانواده‌ آنها هم نمی‌شود و این روند، بی‌حرمتی به مردم است.

کاش آقایان جرات داشتند و به جای نبود پول می‌گفتند عرضه نداریم

محمودوند در پایان گفتگو با اقتصاد ۲۴ اظهار کرد: مجلس در این چهار سال تا جایی که توانسته مردم را درنظر گرفته است، اما مشکل ما در اجرا است. بازوی اجرایی کشور، دولت است. ابتکار عمل دست دولت است و از آقایان همت بیشتری انتظار می‌رود. برخی از مسئولان می‌گویند پول نیست، اما من خودم در کمیسیون تلفیق مجلس بودم و قاطع می‌گویم پول هست، اما نبود مدیریت درست و منطقی، کار را به این نقطه رسانده است. کاش آقایان جرات داشتند و به جای نبود پول می‌گفتند عرضه نداریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کریمی
|
United States of America
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
0
0
با ۱۶ و نیم سال سابقه بیمه تامین یک ملیون و هفتصد عیدی در اسفند ۱۴۰۲ واربز کردند
گوناگون