کد خبر: ۵۰۹۲۷
۱۰:۰۰ -۲۸ بهمن ۱۴۰۲
به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، در جاده‌های ۲۸ استان کشور شاهد بارش برف و باران هستیم.

مخاطره جاده‌های برفی کشور/ تهران نفس کشید

نشان تجارت - سرهنگ احمد شیرانی گفت: ترافیک در آزادراه پردیس – تهران محدوده جاجرود، قزوین – کرج حدفاصل محمدشهر تا پل کلاک و حدفاصل شهرک خاتم تا گرمدره و محدوده وردآورد، محور شهریار – تهران حدفاصل شهریار تا شهرقدس و آزادراه ساوه – تهران محدوده دهشاد نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود: تردد در محور‌های چالوس، هراز، فیروزکوه آزادراه تهران – شمال و آزادراه قزوین - رشت بدون مشکل خاصی در جریان است، اما در محور‌های هراز و چالوس بارش برف و باران اعلام شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور، ادامه داد: بارش برف و باران و مه گرفتگی در برخی از محور‌های استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، قزوین، همدان، زنجان، مرکزی، مازندران، تهران، البرز، گیلان، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، قم، فارس، بوشهر، سمنان، خوزستان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ایلام، اصفهان و یزد مشاهده می‌شود.

در همین راستا بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۲۸ بهمن‌ماه) در شرایط قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۵۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

لازم به ذکر است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول (سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون