کد خبر: ۴۹۸۰۰
۲۱:۴۹ -۲۹ آذر ۱۴۰۲
رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال، گفت: موجودی ماده اولیه شیرخشک در شرکت‌های تولیدکننده، پایین است و اگر شرکت‌ها بخواهند ماده اولیه را با نرخ جدید که قیمت آن ۷ برابر شده تأمین کنند در مضیقه مالی قرار می‌گیرند.

کمبود شیرخشک

نشان تجارت - رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال با بیان این‌که در پی تغییر نرخ ارز مواد اولیه شیرخشک، قیمت این مواد اولیه هفت برابر شده است؛ نسبت به بروز کمبود شیرخشک در ماه‌های آینده هشدار داد.

به گزارش تسنیم، هانی تحویل‌زاده درباره آخرین وضعیت تولید شیرخشک در کشور، اظهار کرد: از سه هفته پیش به صورت ناگهانی و خلق‌الساعه نرخ ارز دولتی مواد اولیه شیرخشک از ۴۲۰۰ تومان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تغییر کرد، اما این مسئله از پیش به اطلاع تولیدکنندگان شیرخشک نرسیده بود.

وی افزود: موجودی ماده اولیه در شرکت‌های تولیدکننده پایین است و اگر شرکت‌ها بخواهند ماده اولیه را با نرخ جدید که قیمت آن ۷ برابر شده تأمین کنند در مضیقه مالی قرار می‌گیرند.

۳ چالش اساسی تولیدکنندگان شیرخشک کشور

تحویل‌زاده ادامه داد: تغییر نرخ ارز مواد اولیه شیرخشک فشار نقدینگی زیادی به شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک نوزادان وارد می‌کند؛ از سوی دیگر هفته گذشته بانک مرکزی اعلام کرد که به ازای هر محموله‌ای که وارد گمرک و ترخیص می‌شود شرکت‌های تولیدکننده شیرخشک فقط دو ماه فرصت دارند که نسبت به پرداخت مابه‌التفاوت ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی اقدام کنند که این موضوع نیز فشار مالی بسیار زیادی به تولیدکنندگان وارد کرده، زیرا از زمانی که ماده اولیه از گمرک ترخیص شود تا زمانی که به کارخانه برسد و آزمایش و تولید و پخش شود و پول آن از داروخانه‌ها وصول شود حدود ۷ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد و شرکت‌های تولیدکننده نمی‌توانند در بازه زمانی دوماهه نقدینگی موردنیاز را تأمین کنند.

هشدار کمبود شیرخشک در ماه‌های آینده در صورت عدم رفع مشکلات

رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک اطفال گفت: مسئله دیگر قیمت‌گذاری دستوری سازمان غذا و دارو است که بدون این که مدارک جدیدی از ما بگیرد خودش رأساً اقدام به قیمت گذاری شیرخشک کرده و قیمتی به شیرخشک داده که به نفع تولیدکنندگان نیست و ادامه تولید با این روند امکان‌پذیر نیست؛ اگر این مشکل ادامه‌دار شود و مسائل ذکر شده حل نشود هشدار می‌دهیم که در ماه‌های آینده باز هم دچار مشکل کمبود شیرخشک در سطح کشور خواهیم شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون