کد خبر: ۴۹۳۰۵
۱۳:۰۳ -۲۲ آبان ۱۴۰۲
غلامرضا نوری قزلجه، نماینده بستان‌آباد می‌گوید: عده‌ای می‌خواهند در مجلس بعدی یک جریان خالصی وجود داشته باشد که همه مدیحه‌سرا و ثناگوی دولت باشند و قول دهند تا دولت را کمک کنند تا بتواند دور دوم را نیز رد کند.

غلامرضا نوری

نشان تجارت - زهرا ظهروند: غلامرضا نوری قزلجه نماینده بستان‌آباد و یکی از افراد ردصلاحیت‌شده از سوی هیات اجرایی، با رویداد۲۴ گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* بنده معتقد هستم دولت عملکرد قابل دفاعی ندارد و واقعاً با یک بحران عملکردی مواجه است، بنابراین براساس وجدانی که داریم نمی‌توانیم انتقاد نکنیم و نقصان‌های بسیار چشم‌گیر و اساسی در عملکردها دولتمردان را تحمل کنیم اما دولت می‌ترسد که این بحران عملکردی‌اش، دو سال بعد در انتخابات ریاست جمهوری گریبان‌گیرش شود و شاید این دولت را به عنوان تنها دولت تک‌دوره‌ای در این دهه‌های اخیر، رقم بزند که برایشان بسیار آزاردهنده است و از این موضوع خیلی می‌ترسند.

* با این توضیحات، نزدیک‌ترین راه برایشان این است که بهتر است هر کسی که این موضوعات را بیان یا افشا می‌کند یا انتقاد دارد را حذف کنند و در مجلس بعدی جریان خالصی وجود داشته باشد که همه مدیحه‌سرا و ثناگوی دولت باشند و قول دهند دولت را کمک کنند تا بتواند دور دوم را نیز رد کند.

* به نظر بنده انگیزه ردصلاحیت‌ها همین است و نمی‌خواهند در مجلس، منتقدانی برای دولت یا برای این جریان خالص‌ساز وجود داشته باشد که در حقیقت دولت، لوکوموتیو این جریان خالص‌ساز است و زحمت آن را تقبل می‌کند و نمی‌خواهند برای این جریان مشکلی به وجود آید.

* ردصلاحیت‌ها در جامعه اثر خوبی ندارد و مشارکت را پایین خواهد آورد. این موضوع را بنده ماه‌ها قبل گفته‌ام و دولت و این جریان خالص‌ساز همین را تعقیب می‌کنند تا مشارکت پایین بیاید؛ در واقع اصلاً دیده یا شنیده‌اید یا اقدام عملی از سوی دولت و این جریان خالص‌ساز مشاهده کرده‌اید که به دنبال مشارکت مردم باشند؟

* این جریان اصلاً حرف مشارکت حداکثری را هم نمی‌زند و برعکس، حرف آن را مطرح می‌کند و می‌گوید هر چه مشارکت مردم در انتخابات کمتر باشد، ریسک ما پایین‌تر است، همچنین کار برایمان کم هزینه‌تر است و انتخاب‌هایمان نیز دقیق‌تر و راحت‌تر است؛ در واقع این‌ها به دنبال همین هستند اما همه امور کشور در دست این جریان فکری نیست و هستند کسانی که برای مصالح نظام و کشور، هم دغدغه دارند و هم فکر می‌کنند. از این‌رو به ردصلاحیتم اعتراض می‌کنم و امیدوار هم هستیم ان‌شاءالله درست شود و بتوانیم در مراحل بعدی، با رقیب اصلی که منظورم دولت است و الان خود را نشان داده، دست و پنجه نرم کنیم تا اگر توانستیم در دور بعدی وارد مجلس شویم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
گوناگون