کد خبر: ۴۸۲۴۴
۲۲:۴۶ -۲۴ مرداد ۱۴۰۲
دنا جوانان و دنا پلاس اتوماتیک از لحاظ فنی و آپشن‌های موجود با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند که در ادمه این مقاله با ما همراه باشید تا با دنا جوانان ایران خودرو بیشتر آشنا شوید.

دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک چه تفاوت‌هایی دارند؟

نشان تجارت - همان‌طور که می‌دانید، "دنا جوانان" یکی از جدیدترین محصولات شرکت ایران‌خودرو است که به‌تازگی معرفی شده و قرار است در زمان کوتاهی به بازار عرضه شود. در این متن، به‌طور خلاصه، تفاوت‌های میان مشخصات "دنا جوانان" و "دنا پلاس AT" را به اطلاع شما می‌رسانیم تا با این دو مدل بیشتر آشنا شوید.

تفاوت پیشرانه دنا جوانان و دنا پلاس اتوماتیک

دو خودروی "دنا جوانان" و "دنا پلاس AT" در لحاظ فنی تنها در توان و گشتاور خروجی موتور با یکدیگر تفاوت دارند. موتور "دنا جوانان" بهبود یافته و بهینه‌سازی شده است، که باعث عملکرد بهتر و قدرتمندتر آن می‌شود. این موتور با نام بهینه EFP توربو شناخته می‌شود و تغییرات مهمی در آن صورت گرفته است. این تغییرات شامل کوچک‌تر شدن و کاهش وزن میل لنگ، تغییر فرآیند تولید میل لنگ از ریخته‌گری به فورج گرم، تغییر الگوی تاجی پیستون، اضافه شدن سیستم CVVT برای سوپاپ‌های خروجی، و تغییر شیر توربوشارژ از نوع پنوماتیکی به سلونویدی می‌باشد.

 این تغییرات باعث بهبود عملکرد و افزایش قدرت موتور "دنا جوانان" می‌شود و به آن امکان می‌دهد تا عملکردی پرقدرت‌تر و بهتر را ارائه دهد.

دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک چه تفاوت‌هایی دارند؟

به این ترتیب با تغییرات بوجود آمده، موتور EFP توربوشارژ می‌تواند حداکثر توان ۱۶۰ اسب بخاری و حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متری را به همان گیربکس ۶ سرعته‌ای که برای دنا پلاس اتوماتیک استفاده می‌شد، تحویل داده شود.

مشخصات EF7 توربوشارژ EFP توربوشارژ
حجم ۱.۷ لیتر ۱.۷ لیتر
تعداد سیلندر ۴ ۴
حداکثر توان تولیدی ۱۵۰ اسب بخار ۱۶۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور تولیدی ۲۱۵ نیوتن متر ۲۴۰ نیوتن متر
سیستم زمان بندی سوپاپ ها CVVT سوپاپ های ورودی CVVT سوپاپ های ورودی و خروجی

مقایسه امکانات دنا جوانان و دنا پلاس AT

دنا جوانان با دنا پلاس اتوماتیک چه تفاوت‌هایی دارند؟

نسخه جوانان نسبت به دنا پلاس معمولی واقعاً آپشن‌های بیشتری دارد. این آپشن‌ها شامل سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، سنسور پایش فشار تایر (TPMS)، آینه الکتروکرومیک، فرمان D و سیستم کنترل پایداری می‌باشند. این امکانات در دنا جوانان نیز وجود دارند و، اما تاکنون در دنا پلاس AT ارائه نشده‌اند. با این حال، با توجه به اجباری شدن استفاده از سیستم TPMS و سیستم کنترل پایداری توسط سازمان استاندارد، در آینده‌ای نزدیک، دنا پلاس AT نیز احتمالاً به این آپشن‌ها مجهز خواهد شد.

لیست آپشن های اضافی دنا جوانان
سیستم ورود بدون کلید
دکمه استارت موتور
آینه الکتروکرومیک
سیستم کنترل پایداری
سنسور پایش فشار تایر (TPMS)
فرمان D

با توجه به اینکه دنا جوانان و دنا پلاس اتوماتیک در بحث پیشرانه و تعداد آپشن‌ها با یکدیگر تفاوت دارند، امکانات و پیشرانه بهینه شده بیشتری که در دنا جوانان وجود دارد، مورد ترجیح جوانان قرار می‌گیرد. به همین دلیل، برای این خودرو پسوند "جوانان" انتخاب شده است، تا نشان دهد که این نسخه با امکانات پیشرفته و بهینه شده، برای جوانان و افراد جوان مخصوصاً جذابیت بیشتری دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
نبض بازار
گوناگون